mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, hosting & SEO

Register

Posisjonering DIVs (Hjelp plz ....)

Reply

Thread Tools
Old 12 juni 2009, 04:52
New Member Group

Default Posisjonering DIVs (Hjelp plz ....)

Hei Alle,

Jeg er helt ny på web designer og jeg lære ting fra grunnen av med noen elektroniske opplæringsprogrammer / screencasts. Jeg trenger litt hjelp fra dere.

Jeg har fire div i mitt markup. Den ene er en "wrapper" div mens tre andre divs er å vise noen bilder og innhold. Jeg har fokusert på "wrapper" div. Alle tre div innen det har lik bredde og har også like til venstre og høyre marg. Siden ser pen mye det jeg vil den skal se ut, men når jeg begynner å zoome inn etter et visst punkt bildene begynner å overlappe.

Også når jeg øke / redusere maks bredde for "wrapper" div andre divs innen det ikke er justert like. Jeg har brukt% for bredde og margin og jeg trodde det skulle ta seg av det. Hva gjør jeg galt ... kan du råd?

Jeg trenger hjelp med følgende:

1.When jeg zoom-in hvorfor bilder starte overlapper?
2. Når jeg nullstille "wrapper" max-width hvorfor ikke andre divs beholde plasseringen?

Vær råd hvordan jeg kan løse dem? Jeg har også vedlagt mitt markup fil.

Takk på forhånd!

HTML Code:

Elastiske Layout

Dette er div1

Dette er div2

Dette er div3

CSS Regler

Code:

body (
margin: 0;
padding: 0;
)

# wrapper (
margin: 0 auto;
max-width: 60em;
border: 1px dotted blue;
height: 20em;
)

# div1 **
float: left;
Bredde: 30,1%;
margin: 0 1,6% 0 1,6%;
)

# div2 **
float: right;
)

# div3 **
float: left;
)

Vedlagte filer ElasticLayout.zip (4,7 KB)
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Monitor - Positioning meg langt fra skjermen min. Computer Spec General Hardware Chat 9 21 oktober 2006 05:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.