mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Seo grejer

Reply

Thread Tools
Old 24 Sep 2008, 02:06
Givargruppen

Default Seo grejer

Med hjälp av några av fria verktyg som finns tillgängliga på internet jag har testat några av mina sidor och de får mycket bra betyg vad gäller SEO grejer, men en ny webbplats för en plats nära mig dyker upp på sidan 4 i en strävan efter samma sökning som min webbsida medan min webbsida doesnt dyka upp alls under de första 30 sidorna ....... Jag har testat denna nya lokala hemsida i den fria seo verktyg och den får ett lågt resultat, så min fråga är ... ....

Hur kan en ny webbplats få en högre sökning betyg när det aparently har låg seo poäng men min äldre webbsida med ett till synes mycket hög seo värdering doesnt även visas i de första 30 sidorna i samma sökning och även min webbsida titel / namn ingår i sökfrasen men denna nya webbplatser titel / namn isnt ........... mycket förvirrad jag är.
Old 24 Sep 2008, 02:10
Administrator Group

Default Seo grejer

SEO värdering verktyg betyder inget, inte lita på dem.

Sidor rank på ålder, innehåll och bakåtlänkar.

Som jag sa innan om din webbplats är mindre än 1 år kommer det att göra konstigt i SERPS.

Bygg bakåtlänkar med ditt sökord i ankare, har ditt sökord i din sidtitlar och på sidan, skölj, upprepa, vänta och sedan upprepa mer, vänta längre, det kommer. Så småningom.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 Sep 2008, 02:18
Givargruppen

Default Seo grejer

Jag förstår och ta del av allt du säger Dave men den del jag dont förstå är hur detta helt ny webbplats utan titel relevans blir rak i många många sidor innan jag ....... som verkligen knackar mig tillbaka
Old 24 Sep 2008, 02:31
Administrator Group

Default Seo grejer

Jag gjorde en sökning på de sökord som du har sänt mig, resultaten verkar normalt.

Till exempel säger ni denna sökning returnerar irrelevent resultat.

"väster om * land * hotell"

Jag kommer tillbaka sidor mestadels över 6 år, med många bakåtlänkar och sökord i titeln och på sidan.

Hur förväntar du dig ett par månader gamla webbplatsen med några bakåtlänkar att konkurrera?
Old 24 Sep 2008, 02:35
Administrator Group

Default Seo grejer

Och som jag sa innan om bakåtlänkar, din webbplats har 2.

Din konkurrensen har 1000: s, jag har erbjudit dig samma råd gång på gång.

Bakåtlänkar med relevanta sökord förankra texten är vad du behöver.

Du kommer inte framåt utan dem.
Old 4 oktober 2008, 16:33
Givargruppen

Default Seo grejer

Det finns några faktorer som kan påverka SERP position för en helt ny hemsida ... en av dem är domännamnet. Möjligt att domännamnet har tidigare minskat ... så även om det är nytt för dig, men det är inte nytt för sökmotorn.

Jag är inte säker ... vad som är den tid som är nytt för dig?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vänligen Behöver du hjälp med att hitta några bra sidor för denna CPU Tizzy Processorer, moderkort & RAM 12 28 augusti 2009 14:39
Minnen och sånt. Krlll CJ Används Marketplace 18 18 januari 2008 15:55
Hur man installerar grejer Black Magic General Software Chat 2 28 december 2007 11:48
Behöver du hjälp! Vad betyder det - Ip Stuff lagarbete General Software Chat 1 19 oktober 2007 09:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.