html, body (background: # 0000" /> Vampirefreaks.com profil - Computer Juice - Forum
mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Vampirefreaks.com profil

Reply

Thread Tools
Old 11 april 2008, 06:17
New Member Group

Default Vampirefreaks.com profil

om vampirefreaks.com jag har jag en bild in som bakgrund till min profil, med hjälp av denna kod i "profil" område
Kod:
<style type="text/css"> html, body (background: # 000000 url ( "http://i155.photobucket.com/albums/s298/xslave1/ms/bloodwallLQ.jpg '); background-repeat: no -repeat; background-position: center center; background-attachment: fast;)
Jag lägger mitt innehåll på bläddra lådor med koden nedan i "profil" "gillar" "ogillar" områden etc.:

Kod:
<div style="width: 180px; height: 135px; overflow: auto; border: none; padding: 15px; background: black;"> 
innehåll går här
</ div>
Hur gör jag bakgrunden för att bläddra rutan svart men delvis öppen
så att det är lätt att läsa texten, men så att sidbilden fortfarande genom
utan en stor solid svart låda som täcker upp det?
Old 11 april 2008, 06:19
Givargruppen

Default Vampirefreaks.com profil

Jag brukade ha en VF och jag gjorde det, fan jag skränande minnas för livet av mig, sjuka göra lite googla och gå tillbaka till dig.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Grafikkort profil? stivo828 Grafikkort & Skärmar 2 1 juni 2009 15:24
Lågprofil fondamento Grafikkort & Skärmar 2 15 november 2007 09:07
Lågprofil Gfx hjälp behaga Cew27 Grafikkort & Skärmar 2 10 oktober 2007 05:26
Lägg till din dator spec på din profil Hybr! D Gemenskapen Nyheter & Chat 5 7 august 2007 10:39
Profil probs! shroomo Gemenskapen Nyheter & Chat 4 30 april 2007 05:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.