![]() |
|
| |||
| |||
| Nu letar efter rätt namn / term för en typ av form Validator. när jag fyller i ett formulär på vissa platser finns det ett ställe där jag måste sätta en sekvens av bokstäverna / siffrorna som visas i en ruta som ser slag av jumbled i olika typsnitt. Jag skulle vilja veta detta så jag kan lära dig om dess användning och väder eller inte dess nytta. Alla idéer tryed till google det, men som en nål i en hatstack utan att veta dess rätta namn. Tack alla! |
|
| |||
| |||
| Det är en trygghet Bekräftelse De är att hålla robotar från att underteckna och spamming forumen. |
|
| |||
| |||
| Tack varit buggning mig galen. |
|
| |||
| |||
| Om du vill veta mer om dem kan du även google ordet captcha |
|
| |||
| |||
| Vet du hur mycket thay kan bromsa webbserver fastställts av och varför det skulle göra det. |
|
| |||
| |||
| Inte säker på det. |
|
| |||
| |||
| Mmmm im inte säker im övertygad om detta. couldnt spamers bara plocka ut e-postadress från html-kod (Rätta mig om im fel ive bara lära sig att utveckla webbsidor för de senaste 6 månaderna) är det ett bättre sätt att skydda mot spamers. Min form redan använder php för att kontrollera att alla uppgifter är korrekta, men det dosent hjälp när det gäller spam. Tänkte sätta captcha före form, men som bara känns som ett slöseri med tid för användaren och eventuellt några målomvandling. Tack alla! |
|
| |||
| |||
| De kommer inte att stoppa människor spammare. Vi kan lätt siffra problemen. När någon eller något som har anslutit sig till detta forum är det upp till dig och dina moderatorer (om någon) för att bekämpa spammare. Detta stoppar robotar / automatiserade enheter. En dator kan inte se vilka bokstäver eller siffror att gå in för att skriva på ett forum. Den captcha är inte lika effektivt som säkerhetskoden Bekräftelse eftersom en dator kan räkna ut enkel matematik. Se blogginlägget |
|
| |||
| |||
| Bra exempel tack för hjälpen! |
|
| |||
| |||
| Citat:
Eller så kan du använda en befintlig PHP form som har testats av någon som vet vad de gör. http://green-beast.com/gbcf-v3/ får en hel del bra saker sägas om det |