![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Fellow TCF medlemmar Jag är en IT-intresserad kille, jag vill vara ett Game designer, när du är klar med skolan. Jag är på 15 år nästan 16, och jag tror det är dags för mig att börja lära sig att programmera, jag vet att det är något jag måste sitta med mina egna, och arbetar hårt för att vara bra på, så jag vill komma igång nu. Jag har några frågor. Vilket programmeringsspråk ska jag börja med? och var kan jag hitta en guide för det? Jag har hittills arbetat med HTML, CSS, och några java. Jag hyr en bok om C + + men jag har fått höra att det inte var ett bra språk att börja med. |
|
| |||
| |||
| Tja du kan försöka -- http://www.w3schools.com/ Mycket bra handledning där, och om du lägger tid och kraft på att du "ll plocka upp den på nolltid. Jag tror att vanliga HTML är där du vill starta, lära sig de grundläggande taggar, dvs <br> </ br> - som gör en koppling paus. Behöver du mer hjälp, det vill jag veta. Regards Jason. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| C + + är ett bra spel språk men vissa spel skapas i java särskilt Mac / Linux-kompatibla spel, den berömda Runescape är en Java-applet
Jag är en java-programmerare och jag hittade för dummies böcker briljant men java syntax kommer från C + + och det förgrunden när du vet en man isnt det svårt att plocka upp den andra hoppas jag hjälpte Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| |||
| |||
| Jag fick till grundläggande HTML, jag antar att det var där jag ska börja, det är inte verkliga programmering, men det använder en del av samma grundläggande saker. ____ Jag vet att C + + det bör vara en av de bästa programmeringsspråk, och jag vill lära mig det, men jag har fått höra att det skulle vara svårt att börja med Jag vet också java alittle och hur många mindre spel, görs med java. Men vad jag ville veta är vilket programmeringsspråk är bäst att börja med? Jag vet att några av dem, men inte som jag skulle börja med Python, KLOCKRINGNING, Java, C, C + +. En av dessa, eller är de andra som kommer att easyer, när det är första gången jag kommer att lära sig programmering? (Tack för snabb replay) |
|
| |||
| |||
| Visual Basic är den bästa till att börja med, därefter antingen Java eller C + + de gör nästan samma sak men java fungerar på Linux och Mac samt fönster och går lite snabbare tror jag många program är java firefox LimeWire usenext klient itunes men det är ner till personliga preferenser vad du vill följa |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Börja med något nyttigt. HTML lär du absolut ingenting, PHP är mycket bättre i detta avseende, men jag tror det bästa du kan välja är Python.
| |||
| |||
| OAY, jag ska försöka C + +, men inte alla nu en bra guide, som är aktuell? boken har jag hyr inte är helt uppdaterad, och har inte hittat något hittills på Google (jag är en noob när det gäller att söka på nätet) |
|
| |||
| |||
|
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Thanks M8, jag ska kolla upp det .. Åhh och hur många år ni killar tror att jag måste använda för att få pro på programmering? 10? |
|
| |||
| |||
| 5 id säga behärskar språket inifrån och ut |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| C / C + + Programming Language | Razorhawg047 | General Software Chat | 1 | 1 juni 2009 06:41 |
| C #-programmering, Webbläsare HJÄLP! | ryannathans | General Software Chat | 1 | 18 mars 2009 07:57 |
| AutoIt Programplaneringen fråga | Black Magic | Web Design, Hosting & SEO | 2 | 6 august 2008 14:21 |
| Vem är planeringen i skolan? | gaza14 | Web Design, Hosting & SEO | 22 | 29 mars 2008 04:09 |
| Programmering .... ansökan | Cew27 | General Software Chat | 3 | 12 oktober 2007 04:55 |
| Thread Tools | |
| |