mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Vem är planeringen i skolan?

Reply

Thread Tools
Old 27 mars 2008, 11:47
Banned Group

Default Vem är planeringen i skolan?

Just nu befinner jag mig i skolan slutar min standardform databehandling och kommer att göra en större i planeringen så som annat studerat programmering i skolan?

PS vilket program använde du. just nu görs för att använda Visual Basic och html för web programmering men vem som helst får använda något annat.

Mitt System: Mean Machine!

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600 Pro Energi
Moderkort:
Asus Maximus Extreme Intel X38
RAM Minne:
OCZ 4GB (2x2GB) PC2-8000C5
Grafikkort (s):
EVGA GeForce 8800 Ultra SuperClocke
Ljudkort:
CREATIVE SB0670 X-Fi PCI SOUND BLAS
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda ES.2 1 TB SATA-II
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Dell XPS
Kylning:
Arctic Cooling Freezer 64 Pro värmer
Nätverk / Internet:
AOL
Monitor (s):
19 "LCD 1080/1920p
Operating System (s):
xp
Old 27 mars 2008, 11:55
Givargruppen

Jag gör det på din datorupplevelse klass och infact fick top värdering i ut år för datorer och jag fick top betyg för programing (jag också använda java)

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 27 mars 2008, 12:05
Givargruppen

Jag lärde mig programmering i FORTRAN när jag var i skolan men att de inte hade lektioner i det. Det kom in vagt användbar men inte till den grad att jag fick bättre betyg. Om jag skulle börja om från början Jag skulle välja ett annat språk, troligen php eftersom den är så lätt i webbsidor.

I världen av programmerare är uppdelad i två stora klasser, som programmet i en Interactive Development Environment (IDE) och de som program med en texteditor. Visual Basic är ett IDE, till exempel. Din html-kod kan ha en IDE (som Dreamweaver kanske) eller en redaktör men det är en sällsynt programmerare som skriver Visual Basic för hand.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 27 mars 2008, 12:22
Givargruppen

Vad poängen med att använda en textredigerare, rättvist nog är det du tittar på koden mer om lärande, men det finns för att hjälpa dig, det gillar programmering i bytecode istället för språket
Old 27 mars 2008, 12:45
Givargruppen

Vad är det för mening med att inte använda en text editor?

IDE: s har en del bra saker. De har kodsträngarna du kan infoga med ett klick, det är snyggt. De kan du dra och släppa saker, och när programmet du skriver har ett GUI front sedan de dra och släppa saker kan manicker (som en kommandoknapp eller en databas) och dra och släppa dem gör så mycket känsla att ja, jag naturligtvis vill använda en IDE för att utforma ett användargränssnitt.

Vad jag tänkte på var mer den typen av PHP-koden inom en webbsida. De flesta jag har sett en IDE med fördel göra en webbsida läggs i taggar eller skapa ett tiotal bord TR TD par. Jag tycker inte om strängar Jag har inte skrivit själv.

Vad gör en textredigerare kraftfulla är att kopiera / klistra och hitta och söka / ersätta funktioner.

Coding Temne är 10% av ett projekt på mycket mycket mycket. Inte mycket av det övergripande projektet Temne kan minskas genom att även de mest effektiva av IDES. Merparten av tiden är i design, dokumentation och test. När jag faktiskt kodar jag vilja ha den erfarenheten, det är så sällsynt.

Den andra saken är att 90% av kodning är kopiering och anpassning, inte skapa kod från scratch. Den tid som jag har använt att skriva i nya kodrader rakt ut i mitt huvud är mycket ovanligt faktiskt. Anpassning kod du vet fungerar är ett mycket mer effektivt.

Vi kan tala om olika kodning naturligtvis. Och jag gick med på att en IDE är bra för att bygga upp (och även utforma) grafiska aspekter.
Old 27 mars 2008, 12:48
Banned Group

ahh jag hatar min data-klassen. Av 1 dag och förlorade min klass 1! allt jag hade att göra var hand i ett oavslutat program, och jag skulle fortfarande få en 1! dumma sjukdom!
Old 27 mars 2008, 16:10
Banned Group

lol gary har en klass 2 lol jag fick 1 im i sin klass lol och jag stal alla hans arbete n00b lol och jag fick 1 varumärket mindre än cew27 (Jag har glömt vad LCD står för) n00b !!!!!
Old 27 mars 2008, 16:13
Givargruppen

Don't modell var det minsta gemensamma nämnare när jag senast gjorde en klass-prov.
Old 27 mars 2008, 16:16
Givargruppen

Åh ... en i efterhand om IDES - de är riktigt bra kör-Temne miljöer för enkel trappa regioner kod och tillämpa brytpunkter. Det hastigheter provning upp en hel del i det inledande skedet för att kunna behandla dina variabler och titta på ditt utförande vägar.
Old 27 mars 2008, 16:28
Banned Group

LCD-skärm .....
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
C / C + + Programming Language Razorhawg047 General Software Chat 1 1 juni 2009 06:41
C #-programmering, Webbläsare HJÄLP! ryannathans General Software Chat 1 18 mars 2009 07:57
Om att starta planeringen Aners92 Web Design, Hosting & SEO 26 20 mars 2008 11:57
Hjälp Dam Skola adamshore Nätverk, Modem & VoIP 1 5 december 2007 11:38
Programmering .... ansökan Cew27 General Software Chat 3 12 oktober 2007 04:55
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.