![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Just nu befinner jag mig i skolan slutar min standardform databehandling och kommer att göra en större i planeringen så som annat studerat programmering i skolan?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag gör det på din datorupplevelse klass och infact fick top värdering i ut år för datorer och jag fick top betyg för programing (jag också använda java)
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag lärde mig programmering i FORTRAN när jag var i skolan men att de inte hade lektioner i det. Det kom in vagt användbar men inte till den grad att jag fick bättre betyg. Om jag skulle börja om från början Jag skulle välja ett annat språk, troligen php eftersom den är så lätt i webbsidor.
I världen av programmerare är uppdelad i två stora klasser, som programmet i en Interactive Development Environment (IDE) och de som program med en texteditor. Visual Basic är ett IDE, till exempel. Din html-kod kan ha en IDE (som Dreamweaver kanske) eller en redaktör men det är en sällsynt programmerare som skriver Visual Basic för hand. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Vad poängen med att använda en textredigerare, rättvist nog är det du tittar på koden mer om lärande, men det finns för att hjälpa dig, det gillar programmering i bytecode istället för språket |
|
| |||
| |||
| Vad är det för mening med att inte använda en text editor? IDE: s har en del bra saker. De har kodsträngarna du kan infoga med ett klick, det är snyggt. De kan du dra och släppa saker, och när programmet du skriver har ett GUI front sedan de dra och släppa saker kan manicker (som en kommandoknapp eller en databas) och dra och släppa dem gör så mycket känsla att ja, jag naturligtvis vill använda en IDE för att utforma ett användargränssnitt. Vad jag tänkte på var mer den typen av PHP-koden inom en webbsida. De flesta jag har sett en IDE med fördel göra en webbsida läggs i taggar eller skapa ett tiotal bord TR TD par. Jag tycker inte om strängar Jag har inte skrivit själv. Vad gör en textredigerare kraftfulla är att kopiera / klistra och hitta och söka / ersätta funktioner. Coding Temne är 10% av ett projekt på mycket mycket mycket. Inte mycket av det övergripande projektet Temne kan minskas genom att även de mest effektiva av IDES. Merparten av tiden är i design, dokumentation och test. När jag faktiskt kodar jag vilja ha den erfarenheten, det är så sällsynt. Den andra saken är att 90% av kodning är kopiering och anpassning, inte skapa kod från scratch. Den tid som jag har använt att skriva i nya kodrader rakt ut i mitt huvud är mycket ovanligt faktiskt. Anpassning kod du vet fungerar är ett mycket mer effektivt. Vi kan tala om olika kodning naturligtvis. Och jag gick med på att en IDE är bra för att bygga upp (och även utforma) grafiska aspekter. |
|
| |||
| |||
| ahh jag hatar min data-klassen. Av 1 dag och förlorade min klass 1! allt jag hade att göra var hand i ett oavslutat program, och jag skulle fortfarande få en 1! dumma sjukdom! |
|
| |||
| |||
| lol gary har en klass 2 lol jag fick 1 im i sin klass lol och jag stal alla hans arbete n00b lol och jag fick 1 varumärket mindre än cew27 (Jag har glömt vad LCD står för) n00b !!!!! |
|
| |||
| |||
| Don't modell var det minsta gemensamma nämnare när jag senast gjorde en klass-prov. |
|
| |||
| |||
| Åh ... en i efterhand om IDES - de är riktigt bra kör-Temne miljöer för enkel trappa regioner kod och tillämpa brytpunkter. Det hastigheter provning upp en hel del i det inledande skedet för att kunna behandla dina variabler och titta på ditt utförande vägar. |
|
| |||
| |||
| LCD-skärm ..... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| C / C + + Programming Language | Razorhawg047 | General Software Chat | 1 | 1 juni 2009 06:41 |
| C #-programmering, Webbläsare HJÄLP! | ryannathans | General Software Chat | 1 | 18 mars 2009 07:57 |
| Om att starta planeringen | Aners92 | Web Design, Hosting & SEO | 26 | 20 mars 2008 11:57 |
| Hjälp Dam Skola | adamshore | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 5 december 2007 11:38 |
| Programmering .... ansökan | Cew27 | General Software Chat | 3 | 12 oktober 2007 04:55 |
| Thread Tools | |
| |