![]() |
|
| |||
| |||
| Först av allt, tack på förhand för alla råd du kan eller inte kan ge! Jag appologise om detta är i fel sektion, men min krasch bara inträffar under spel, och jag är osäker på vad som är fel. Jag har nyligen installerat en ny hårddisk på min dator (en Medion 8080XL) efter den ursprungliga hårddisken blev alltför bullriga enligt allmänt bruk. Sedan installerar XP SP3 och mina drivrutiner, windows uppdateringar etc, datorn har beter smidigt. Efter att ha installerat ett par spel, Left 4 Dead, Star Wars republiken Commando, Battlefield 2 och Mass Effect jag snabbt konstaterade att samtliga spel var kraschar direkt efter lastning en nivå. Olyckan är ett instant svart skärm där övervaka förlorar bidrag från datorn, och det blir inte på tangentbordet. Jag måste hålla på strömbrytaren för att stänga av det innan starta den igen. Datorn är bra i allmänhet används dock och körde spel på 1280x1024 innan du installerar den nya hårddisken. System Specification; - Pentium 4 3 GHz - Nvidia 7600GT 256MB - Western Digital 160GB IDE HDD - 2GB RAM DDR (inte vet något om tider etc.) - 350W PSU - Fordonsbaserad AC97 audio - Lager Cooler, osv (fråga om du vill veta mer) Åtgärder för att lösa problemet så länge; - Begagnade SpeedFan för att övervaka temperaturer, allt verkade bra förutom en något hög CPU-temperaturen - Minskad CPU temp med nytt täckas med Thermal Paste det nu fungerar på 50 grader idle, ca 65 under belastning (fortfarande stort Jag vet, men "säkert" temperaturen är 70 grader tror jag). - @ 640x480 upplösning med låga inställningar, L4D pågår i 30 minuter innan avbröt. - @ 800x600 upplösning med låga inställningar, L4D pågår i 5 minuter innan avbröt. - Alla andra resolutioner, instant skära ut på att starta en nivå. - PSU siffror alla ser normala från SpeedFan. Om du behöver annan information vänligen bara frågar mig: D! |
|
| |||
| |||
| försökte installera ditt grafikkort drivrutiner? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Svart skärm på boot-up | weg | Windows-operativsystem | 1 | 28 oktober 2009 11:56 |
| Screen Goes Black | katiecoos | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 15 juni 2008 07:49 |
| Svart skärm vid start | treman07 | Windows-operativsystem | 18 | 18 maj 2008 15:58 |
| Nya bygga, svart skärm. | tmockingbird | General Hardware Chat | 8 | 25 april 2008 10:02 |
| Gateway - svart skärm. | mandymariee | Grafikkort & Skärmar | 2 | 26 sep 2007 17:46 |
| Thread Tools | |
| |