![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, efter så många månader av min dator Messing under gameplay på nästan alla spel jag äger, jag verkligen verkligen verkligen börjar bli allvarligt irriterade. Allt jag har försökt att lösa det har inte fungerat och jag har absoloutley ingen aning wtf är upp med det. När im spelar ett spel, oftast WoW eller CoD4, efter en tid min dator skruvar upp. Skärmen är svart, ljudet går ut, men i själva datorn stannar på bara något svar. Jag tror inte det överhettning, som jag rengöras ur fläkten, tog av höljet, kontrolleras temperatur och även användas för en extra fläkt för att spränga lite luft i den. Fortfarande inte fastställa. Kan vara så att det är ganska gamla systemet? Jag vet inte, hade det i ca 3 år och aldrig haft några problem tills jag köpte WoW/CoD4. Jag läste på internet att det kan vara nätaggregatet? Tbh jag inte har en aning om datorer och grejer inuti dem. Du kan se mitt spelande provanordning här: http://www.xfire.com/profile/pnut1991 men jag vet inte om det kommer att vara till någon nytta. Alla kommentarer är uppskattade |
|
| |||
| |||
| Nå din proccessor och ditt grafikkort är lite ut av den. Den proccessor bör inte orsakar det, det kan ha något med det att göra men inte så illa. Jag skulle vilja säga att din största problemet är ditt grafikkort. Man kan dö eller att gamla för att köra spelet. Ok bra din processor och ditt grafikkort uppfylla minimikraven för cod4. Den säger att du ska ha en 6600 eller bättre. Eftersom datorn är frysning upp medan du spelar spel jag ska säga att ditt kort är döende. Har ni några andra spel du spelar och gör det inte samma sak om dessa spel? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Det var allt jag kan tänka på just nu. Tack för svaret. |
|
| |||
| |||
| Ya Jag tycker ditt kort är döende. Antingen det eller inte får tillräckligt med ström. Vilken typ av PSU har du? Det kan också vara du PSU. Dess svårt att siffran sådana här saker. Om du har pengarna jag skulle få ett nytt kort och se om det fixar problemet. Eller om du kan få tag på ett vänner kort som du vet fungerar prova det och se vad som händer. Faktiskt första men är alla dina drivrutiner uppdateras? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag håller inte med. Om det är som dör under hög effekt det är PSU ingen fråga.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Alla drivrutiner är uppdaterade och jag måste komma tillbaka till dig, kanske i morgon, om PSU info. En annan sak jag lade märke till under de senaste veckorna dessa omstarter har värre, och min dator är mycket mycket starkare, och låter som om det är svårt att ens stanna drivs upp. Tack för svaren |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Pre-Built spel dator? | crazydan20 | General Hardware Chat | 9 | 22 januari 2009 12:08 |
| Hjälp: Gaming dator? | crazydan20 | General Hardware Chat | 11 | 13 januari 2009 16:05 |
| Möjliga Spel Dator | rbscooby | General Hardware Chat | 24 | 3 maj 2008 05:17 |
| Bygga mitt eget spel dator ... | jscott398 | General Hardware Chat | 17 | 1 februari 2008 09:35 |
| Är detta ett bra spel dator | jameslee07 | General Hardware Chat | 19 | 7 oktober 2007 08:18 |
| Thread Tools | |
| |