![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag visste inte vilket styrelsen för att skriva detta på så jag tänkte att jag skulle gå med hårdvaran ombord ... Jag monterade min dator förra veckan och det löper Bioshock vackert, men Häxkungens bara inte hålla upp. Här är mina specs: AMD Athlon X2 6400 + (3.2Ghz) 4 GBS 800 DDR2 Leadtek nVidia PX 8800GT MN2-SLI Delux Asus moderkort Vista Home Premium (64 bit) Zalman 9700 Enligt fönstren mitt drivrutiner är uppdaterade och min fönstren erfarenhet index är 5,4, hårddisken är den lägsta (windows säger att den rekommenderade WEI för Häxkungens är 5,0). Mitt system specs också uppfyller de rekommenderade kraven på Häxkungens rutan. I dont förstå varför kan det bara bra på medellång inställningar och om jag över något som jag skulle verkligen uppskatta om någon pekade ut för mig = D |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ljud normalt för mig, Häxkungens är mycket krävande, jag kan bara köra det på låga.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja det bara ett mycket krävande spel, jag vet att människor med Q6600 (quad core) och 8800ultra's i SLI som har problem med att köra spelet i all sin glans
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| också köra i DX9
| |||
| |||
| Häxkungens är bara ett svin när det gäller prestanda. Så om jag var du, precis som dina inställningar ner en bit och det kommer att gå bra. Jag har ett 7600GT som jag kör på den. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| mitt system liknar dina. bara jag har en Core 2 Duo E6300 OC 3 GHz. och jag köra det på XP (Vista 64bit är att inte låta det arbeta-_-) men jag kan köra alla i inställningarna på 1680x1050 upplösning på 2-4x AA. vilka inställningar du kör på?
| |||
| |||
| Jag kör det på 1280X1024 med höga inställningar på textur kvalitet, vattenkvalitet och belysning ... allt på medium. Jag var bara fråga eftersom jag har bättre än de rekommenderade krav Häxkungens fält antyder. Skulle en quadcore AMD processor öka min hastighet då? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Häxkungens kan använda sig av en quad, något. Du kommer inte se nog av en förmån när matchas mot priset för en helt ny processor. Jag skulle rekommendera emot. Det blir en lång tid innan spelen är skrivna i en multi-gängade format. Har du laddat ner den senaste patch för spelet? Det är tänkt att optimera prestanda från GPU / CPU. Det förvånar mig med bygga (och övervaka upplösning) som du har noterat att du lider av fps, men har du mätt den minsta? Om det är 25fps eller mer sedan du böter. Den högsta spelar ingen roll egentligen, det minsta du behöver vara orolig. Prova att ladda ner Fraps och kör det i spelet att se vad fps du får.
|
| |||
| |||
| nummer 1 regel när man spelar PC-spel, de högsta rekommenderade inställningar alltid är inte tillräckligt för att spela på max. brukar du behöver mycket mer. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Är min dator som kör långsamt på grund av mjukvara eller hårdvara? | beerboy | General Hardware Chat | 14 | 8 November 2009 11:54 |
| Kör ATI Radeon HD 4850 till Max upplösning 1920X1080 och Häxkungens | blckrob042000 | Grafikkort & Skärmar | 7 | 10 februari 2009 17:40 |
| Häxkungens: bomben - nästa omgång Häxkungens! | cheesepuff | PC & Console Gaming | 17 | 3 oktober 2008 11:47 |
| Maskin-eller programvara Problem? | Airescape | General Software Chat | 8 | 15 februari 2008 07:13 |
| Kanske ett maskinvaruproblem? | steveoizzle | General Hardware Chat | 24 | 6 juli 2007 14:48 |
| Thread Tools | |
| |