mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Desperata rop på hjälp - PS3 och LCD-TV Setup

Reply

Thread Tools
Old 11 juni 2009, 03:52
New Member Group

Default Desperata rop på hjälp - PS3 och LCD-TV Setup

Jag har läst alla lite info om detta ämne och kan inte komma fram till en slutsats om vad som händer och varför det händer. Låt mig köra dig igenom hela gammut så kanske jag missat något, och här är att hoppas att någon har haft detta problem och komma fram till en lösning.

After work en kväll var jag inställd på att spela en av mina kompisar från arbetet i Tiger'09. Jo han hade inte visat ännu, så jag gick in i PS Store och bebopping runt när jag såg honom logga in Jag lämnade butiken och gick att starta Tiger'09. Det är där det gick ner. Spelet startas och sedan skärmen blev svart. Jag kan fortfarande höra allt genom surroundljud, men ingenting på skärmen. Det har varit så där sedan dess. Tro mig jag har försökt allt. Göra 5 andra starta, byta kablar, swiching HDMI hamnar ... ingenting. Den ursprungliga AV kablar arbete ändå. och ibland ger meddelandet "En HDMI-anslutning har hittats, vill du använda det här sammanhanget?" Oavsett om jag väljer ja eller nej resultatet är detsamma svart skärm som jag har haft. Roliga är min kabel-tv fortfarande fungerar på alla HDMI-portar på min TV. PS3 inte. Men min PS3 fungerar på min andra TV via en HDMI-anslutning, med alla HDMI-kablar jag har, inklusive det ursprungliga som var ansluten när det hela började. Tyvärr kan jag inte hålla den i rummet. Så det måste vara min TV rätt? Något händer mellan min PS3 och min TV och jag stumped.

Så låter återblick ...
Jag har haft både TV och PS3 för ca 2 år nu och det har aldrig varit ett problem

--- TV-Sony Bravia KDL-46XBR2 3 HDMI-ingångar. Inget arbete med PS3, allt arbete med kabel-TV-box
--- PS3-40GB
--- Switched Kablar, anslutningar osv .. nothng verk
--- Switched TV's-PS3 fungerar på min Sharp Aquos via HDMI
--- Har 5 andra återställning av PS3-systemet ... ingenting
--- Ibland PS3 registrerar HDMI-anslutning, men om jag väljer ja eller nej resultatet är detsamma svart skärm
--- AV kablar arbeta på Sony TV

Jag tror att radbryts det. Någon hjälp eller insikt alls skulle vara mycket uppskattat. Jag tror att problemet måste ligga hos den TV som PS3 fungerar på andra TV. Jag är förbryllad.

UPDATE: Jag bytte mitt PS3 med vänner PS3 i kväll. Gissa vad? ... Hans fungerar inte på min TV heller, men mina verk på hans. Det som är buggning mig att aldrig ta slut är att andra HDMI-enheter fungera bra med min TV. Hell, fram till för två veckor sedan gick allt bra och dandy i två år. Då plötsligt ... svart skärm. Har någon hört talas om detta förut? Det måste vara en av böckerna.

Kontaktade Sony support tre gånger och de är övertygade om det är PS3 och inte TV. Jag förstår inte hur de kan säga att när min PS3 är bra på en annan TV. Detta måste vara det mest frustrerande och bizzare jag har stött på hittills.

Om någon kan hjälpa mig skulle det vara mycket uppskattat. Få ett slut på mitt elände.
Old 11 juni 2009, 04:28
Givargruppen

Default Desperata rop på hjälp - PS3 och LCD-TV Setup

Detta isnt mycket hjälp, men du har bevisat att felet är med TV inte PS3.
Du måste insistera på att Sony gör något.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.