mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Doom ROE installation fråga

Reply

Thread Tools
Old 6 februari 2008, 08:50
New Member Group

Ok så Heres affären, jag har både Doom 3 och expansion, Doom 3 installeras utan problem men när jag försöker installera ROE Jag får ett felmeddelande som hävdar att endast kompatibel med Windows 2000/XP. Mitt OS är XP Pro x64 så ibland thats ett problem med att installera programvara men jag dont varför utbyggnaden inte skulle fungera om det ursprungliga spelet gjorde. Jag har redan gjort massor av webben söka för att åtgärda problemet, ett förslag att flytta vissa filer från Doom 3 till expansion disken men jag får ett meddelande som säger att dess skrivskyddade och skränande göra. Jag har försökt att inaktivera read-only inställningen men det fungerar inte och jag vet inte hur man rättar till det. Det enda alternativet jag hittade var att ändra en rad i en. Msi fil på hårddisken med hjälp av denna Microsoft-program som kallas ORCA (som jag inte känner till) men det skulle inte låta mig redigera den del av filen jag behövde så rätt nu är jag på en förlust på hur man rättar till detta. Steg för steg instruktioner och länkar alltid uppskattat.
Old 6 februari 2008, 09:09
Givargruppen

hi M8 jag hade detta problem och ROE wouldnt installera sagt det couldnt hitta det ursprungliga doom3 på datorn även om minor i 32 bitars versionen.
till slut var jag tvungen att på nytt installera doom på c-enhet (hade det installerat på D-enheten) som installeras på någon annan enhet stoppat expansion pack från att arbeta
så min fråga är är det installerat på C-enheten M8 om det inte sedan installera på C-enheten och sedan prova expansion pack

hoppas detta kan hjälpa dig

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 6 februari 2008, 09:40
New Member Group

Nej det gjorde inte säga någonting om de inte kan hitta den ursprungliga Doom dess säger den inte kompatibel med mitt operativsystem är det också på min C-enhet, så att inte skulle vara problemet.
Old 6 februari 2008, 10:13
Givargruppen

ok tänkte att det skulle hjälpa eftersom det var ett problem jag hade
lycka till
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.