mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Game Deisign och eller modding .......

Reply

Thread Tools
Old 11 Sep 2008, 13:21
Givargruppen

Default Game Deisign och eller modding .......

Vem gör något? Jag älskar PC-spel och har spelat dem eftersom de kom ut. Att säga att utvecklingen från när jag började med vad som nu är häpnadsväckande skulle vara en underdrift. Försök att jämföra Häxkungens med ett "spel" som består av ord på en skärm som säger spännande saker som "du kommer till slutet av hallen. Kan du skriva in en dörr till vänster eller till höger. Type R för rätt och L för vänster .........

Hur som helst, som mods och hur du kommer igång? Vad sägs om att utforma ett spel? Är spelet motorer äganderättsligt eller kan man "leasa" dem så att säga? Jag vet flera spel används den ursprungliga Doom motorn och andra drivs av sina egna. Varje spel har jag köpt nyligen har "fabrik stöds" mod verktyg. Jag har sett spelet hem webbplatser där utvecklarna verkligen kommer att interagera med modders och hjälpa dem. en hade en online-klass så att säga.
Old 11 Sep 2008, 15:04
Givargruppen

Jag började med Source SDK för att göra kartor för servrar jag spelat på i HL2 DM. Dess stora genom att starta och fri. det blir väldigt enkelt när du får hänga på det. Jag minns när jag var ca 3-4 år gammal, och jag spelade Mega Race på Windows DOS. För mig en snygga spel isnt så mycket greaphics utan realistiska rörelser och animering av kroppen och surrouding. Du kan göra en banan ser ut som en banan, men om det ser ut som en apa med ett beslag när det peels, då det ser illa ut, oavsett hur du skär den. Jag kommer att desining mitt eget spel snart. Jag har ett team med vänner som är lika med det som jag är. Närmare detaljer om spelet och historia är något som vi beslutat att inte dela med andra (dont vill att någon tar mina idéer). Men vad jag kan säga är att det vi har i lager, har aldrig gjort på något annat spel hittills. Alla våra spel kommer att vara extremt unik, och från vad vi har än så länge, de kommer att ta ungefär en vecka av fast spelet att slå allt i story-läget. Du kommer att se och kunna göra saker på multiplayer som aldrig har gjorts tidigare. I cant wait to get collage nivå utbildning för detta.

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 11 Sep 2008, 15:16
Givargruppen

I'm leda scripter på Dawn of Victory mod.

Bra sätt att komma igång är att bara plocka något liknande kartläggning eller skript eller nåt, bygga upp en portfölj gör det frilanstolkar för modding, och bryta på det sättet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 11 Sep 2008, 15:37
Givargruppen

Det ser coolt Carbon. Jag bara glanced på det men kommer granska det närmare senare.

Ost, du kör mig vriden dude, det är college lol. Använd din stavningskontroll. Ah fan med det, jag sällan göra heller. Spelen ljud cool, köra med dem. Har du en animatör att göra skit för dig? Nej, jag är inte intresserad av att arbeta lol, kan jag inte göra, bara att kontrollera. Jag bryr mig inte så mycket för något av halveringstiden spel. Ja de har några intressanta funktioner, men för mig har de i grund och botten suger så långt spelet är. Personligen är jag inte så intresserad av vad jag kallar Nintendo problem (hur väl du lära dig att driva datorn eller konsolen knapparna för konstig ass rörlighet) som jag är i en bra handling och en utmaning.

Till exempel. Jag spelar den nya STALKER spel. Jag får köra tangenten och använda ett bandage viktigaste nära varandra. Om jag träffade förband nyckel när jag vill hit kör jag inte bara inte att köra, men jag avfall förband. I verkliga livet finns det inget sätt jag skulle avfall förband när jag faktiskt var vill köra. Jag är inte programmerare, men jag har spelat för många spel där om jag drabbats av förband nyckel av misstag man säger, "du behöver inte ett förband" eller nåt sånt, inte ödsla värdefulla recources på grund av en stavfel. Jag vill inte behöva använda både händer och fötter för att träffa några konstiga knapptryckning kombination medan min tunga är precis i rätt läge så jag kan fylla en nivå. För mig som är utvecklingsstörd. Hur som helst, min fru och kvällsmat kom precis hem lol. Senare.
Old 11 Sep 2008, 20:42
Givargruppen

Statistiskt im i övre 9% i mitt staten för att skriva påhittade grejer (jag tror det var ISAT?) Men min stavning är hemsk. Aldrig kan bli bra på stavning. vet inte varför. Jag är i historia mer än något annat. Och min vän studerar att gå mer på området för Game Concept är design, så jag har den som omfattas. Och då menar jag inte gillar att använda Wii att flytta saker, jag menar faktiskt resolutionsförslagen karaktärerna i ett spel göra. alias, kommer det att finnas en hel del rörelse fångstanordningar pågår. troligast i 1000 är så långt som lagras resolutionsförslagen gå. Som för filtyper, jag vet att många tittar på program filer, så jag wana göra så att filen extrention något liknande ---. Lol. Omg. WTF. Rofl ya vet, sådana saker, så när poeple komma till titta på filerna, kommer de att tänka vad de läser (så långt som filtillägg gå anway)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.