mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Spill / Windows underkjølt på last opp.

Reply

Thread Tools
Old 27 mai 2009, 11:52
New Member Group

Omtrent halvparten av mine spill (liste kommer) vil fryse 2-10 sekunder (dette er fra når spillet lastes inn rett etter jeg Klikk Desktop-ikonet) og en fullstendig frys. Bilde lås som jeg vil kalle det, selv lyden stopper. Den eneste måten jeg kan få full kontroll igjen, er å starte på nytt, og hvis jeg treffer tastene mye vil det pipe (Jeg antar at dette er bufferoverflyt). Et par ganger hvor gjort dette jeg har fått den nv4_disp.dll feil, men nesten hver gang som ikke vises. Det startet med Fear Combat (gratis nedlasting, multiplayer del av frykt) der det ville låse noen sekunder i. Jeg kunne starte flere ganger å prøve igjen og igjen og til slutt Jeg vil få en god oppstart "som vil tillate det å faktisk kjører bra, ingen flere krasj. Selv om jeg avslutte spillet og lastes det, det er helt greit. Inntil i omstart og få "dårlig boot" og problemet kommer tilbake, vil bare bli løst ved flere reboots.

Liste over spill dette skjer i:

Fear Combat
Kommando og Conquer: Generals (& Zero Hour)
The Wonderful End of The World (lav grafikk krav til sikker)
Spore
Plantar g. zombier (2D spill på Steam)
Guitar Hero III (sjelden)

Liste over spill det ikke synes å skje:

Half Life 2 og alle relaterte spill (kildemotoren basert)
Frets on Fire
Guild Wars
World of Warcraft

Kan ikke tenke på noen andre. Også siden jeg installerte Windows 7 RC1 (gratis nedlasting fra microsoft.com) Windows XP har vært å gjøre det også. Det vil starte på til skrivebordet og vanligvis fryses omkring tidspunktet påloggingsknappen lyden spilles av. Skjer omtrent 3 av 4 støvler, men kan gå perioder uten å gjøre det mye i det hele tatt.

Fix: reinstallere / Oppgradering / Downgrading grafikk driverne synes å ha generelt positive effekter, midlertidig. For eksempel, jeg opprinnelig fikk den på relativt nye drivere og besluttet de var den skyldige så jeg nedgradert til en mye eldre sett, problemet forsvant etter noen dager bare å komme tilbake. Jeg oppgraderte til siste, samme problemet, jeg kjører Xtreme-G 177.92 drivere med samme problem.

Jeg har personlig besluttet dette kan ikke være et varme problem med noen av mine komponenter, siden det kan skje på en helt kald støvel med de samme symptomene.

Maskinvare:

AMD Athlon 64 3000 + @ 2,0 GHz
2048MB Avgjørende RAM @ 400 MHz
XFX Nvidia Geforce 7 7600GT (AGP versjon)
2x Seagate Barracuda Harddiskstasjoner (250GB og 120GB)

Programvare oppdatert der det passer. Dobbeltoppstart med Windows XP på 250GB stasjonen og Windows 7 på 120GB harddisk.

Takk for hjelp, jeg innse dette er en komplisert sak, og at det kan ta en stund på svar jeg også erkjenne dette er en stor post, og jeg er lei for det! : rolleyes:
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.