mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Spel / Windows FRYSPUNKT lastlinjekonvention upp.

Reply

Thread Tools
Old 27 maj 2009, 11:52
New Member Group

Default Spel / Windows FRYSPUNKT lastlinjekonvention upp.

Ungefär hälften av mitt spel (lista kommer) kommer att frysa 2-10 sekunder (det är från när spelet laddas i precis efter jag klickar skrivbordsikonen) och en fullständig frysning. Graphics lås som jag vill kalla det, även ljudet stannar. Det enda sättet jag kan få full kontroll tillbaka är att starta om, och om jag drabbats nycklarna mycket det kommer att PIP (jag antar det är buffer overflow). Ett par gånger om dess gjort detta har jag fått nv4_disp.dll fel, men nästan varje gång som inte visas. Det första började med Fear Combat (gratis nedladdning multiplayer del av Fear) där det skulle låsa några sekunder i. Jag skulle kunna starta flera gånger att försöka om och om igen och så småningom Jag skulle få "en bra boot", vilket skulle göra det möjligt att faktiskt köra bra, inga fler krascha. Även om jag skulle stänga av spelet och laddas den, det är absolut bra. Tills jag starta om och få "en dålig boot" och problemet skulle återvända, bara lösas genom flera omstarter.

Lista över spel som det här händer i:

Fear Combat
Kommando och Conquer: Generals (& Zero Hour)
The Wonderful End of the World (låg grafik för säker)
Sporbildande
Växter vs zombies (2D-spel på Steam)
Guitar Hero III (sällsynt)

Lista över spel som det inte verkar hända i:

Half Life 2 och alla relaterade spel (Källa motorn baserat)
Frets On Fire
Guild Wars
World of Warcraft

Kan inte tänka på något annat. Även sedan jag installerade Windows 7 RC1 (gratis nedladdning från microsoft.com) Windows XP har gjort det också. Det kommer att starta upp till skrivbordet och oftast fryser runt Temne inloggningen ljud spelar. Händer ungefär 3 av 4 stövlar, men kan gå perioder utan att göra det mycket alls.

Fix: installera / Uppgradering / Inplacering grafik drivrutiner verkar ha allmänt positiva effekter, tillfälligt. Till exempel, jag ursprungligen fick den ganska nya drivrutiner och beslutade de var den skyldige så jag nedgraderats till en mycket äldre inställd problemet försvann för ett par dagar bara för att återvända. Jag uppgraderade till senaste, samma problem, jag är närvarande kör Xtreme-G 177,92 förare med samma problem.

Jag har personligen beslutat detta inte kan ett värme problem med någon av mina komponenter, som kan uppstå på en helt kall uppstart med exakt samma symptom.

Hårdvara:

AMD Athlon 64 3000 + @ 2,0 GHz
2048MB Avgörande RAM @ 400MHz
XFX Nvidia Geforce 7 7600GT (AGP Version)
2x Seagate Barracuda-hårddiskar (250 GB och 120 GB)

Software aktuell där så är lämpligt. Dual Boot med Windows XP på 250 GB-enhet och Windows 7 på 120 GB-enheten.

Tack för all hjälp, det inser jag är en komplex fråga och att det kan ta ett tag för svar, jag också erkänna detta är en stor post och jag är ledsen för det! : rolleyes:
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PC skulle inte ladda upp min Windows XP OS - Help Me ASAP matthwshea General Hardware Chat 1 4 oktober 2009 02:46
Det går inte att ladda Windows XP på en Ide HDD Jay Windows-operativsystem 3 28 juli 2009 02:01
Video Games Frysning OtisAdelbertSteiner General Hardware Chat 2 26 januari 2008 18:07
Computer frysning vid spel simonkenya General Software Chat 5 5 november 2007 13:44
PSP wont belastning / spela spel ilovemybicycle PC & Console Gaming 3 21 mars 2007 03:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.