![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| hej jag ville veta om vad im om att göra kommer att arbeta med min PS2 på min bildskärm im försöker köra min PS2 på min skärm utan att behöva använda någon tvtuner kort eller omvandlare lådor. Jag har denna bildskärm atm http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16824236053 som stöder DVI-HDMI och VGA närvarande mitt HDMI som används av min Xbox360 och DVI används av min dator så jag ville använda VGA för att köra min PS2, och insåg att PS2 ger mig 3 RCA-uttag (vit gul och röd kabel) Jag behövde en adapter för somesort och jag kom över den här. http://www.buy.com/prod/infocus-vesa...203171097.html Även om denna adapter är förment bör användas för projektorer, det verkar ha VGA-utgången med 3 kvinnliga RCA. och im gissa VGA är d-sub som de kallar det eller nåt kommer denna adapter arbetet med att konvertera PS2 RCA-kablar till ansluter till VGA (d-sub) samband thats kvar av min bildskärm? snälla hjälp mig! tack! |
|
| |||
| |||
| nope, det brukar fungera. Den gula, vita och röda kablar av din PS2 transportera ljud och video signal (gul är video, resten audio) De synpunkter om att adaptern kallas komponent, därav de olika färg. Detta är för att överföra högre kvalitet videosignal bara, det fungerar på ett digitalt system, medan kablarna från din PS2 arbete på analoga. De är helt oförenliga. Jag ska ta en titt för att se om en sådan kabel som din efter finns och komma tillbaka till dig. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är inte, du behöver en converter box och det är bitar av skit och dyrt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dubbla bildskärmar med 2 Grafikkort - VGA-portar | bchatt | Grafikkort & Skärmar | 3 | 29 Oktober 2009 18:07 |
| Hur skapar jag en Multiple Monitor dator? | ironmaster | Grafikkort & Skärmar | 1 | 12 august 2009 09:47 |
| Monitor tänds och datorn startas upp men skärmen visar inte något | mida | General Hardware Chat | 1 | 9 juni 2009 15:05 |
| Min framtid Tre Monitor Setup Dilemna .. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Grafikkort & Skärmar | 22 | 11 april 2009 03:09 |
| En förvirrande 2 1 / 2 övervaka setup | jon7187 | Grafikkort & Skärmar | 3 | 15 juni 2007 14:36 |
| Thread Tools | |
| |