mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Hur man använder Nintendo DS Wi-Fi USB-kontakt

Reply

Thread Tools
Old 28 december 2007, 15:12
Givargruppen

Default Hur man använder Nintendo DS Wi-Fi USB-kontakt

Jag har nyligen köpt en Nintendo Wi-Fi USB-kontakt och jag kan fortfarande inte ansluta till internet med min DS system. kan någon säga mig hur man använder det?

Mitt System: Deathstar 1,0 / lånade MacBook

Processor (s):
Core 2 Quad / Dual-Core
Moderkort:
Nya HP sak / MacBook sak
RAM Minne:
4GB DDR2 / 1GB DDR2
Grafikkort (s):
nVidia GeForce 8600GT
Ljudkort:
Intel (R) integrerade
Hårddisk (s):
1 TB SATA / Mac 120GB
Optisk enhet (er):
Hitachi Blu-ray / Integrerad
Mål / PSU:
HP materiel / Mac Lager
Kylning:
Din standard kylare och fläkt / Same
Nätverk / Internet:
Intel (R) Integrerad / Mac AirPort
Monitor (s):
HP w2408 / MacBook sak
Operating System (s):
Vista SP1 / Mac OS X Leopard (10.5)
Old 1 januari 2008, 09:00
Givargruppen

Först är jag så ledsen att du köpt denna fruktansvärda proudct. Jag har haft detta ett före och det är svårt att ställa upp, dess långsamma och det regually kraschar min internetuppkoppling. jag verkligen rekommendera att få en återbetalning.

men om du inte vill göra det här är hur u få det fungerar, om du har redan installerat programvaran installera det nu.
1 - öppna trådlösa verktyget (bör kallas ZDWlan nytta eller något)
2 - Klicka på "mode" högst upp och välj sedan "kopplingspunkt"
3 - Klicka på "Fler inställningar"
4 - Klicka på "bron adapter" då din Internet-anslutning (om du ansluter till Internet med USB det brukar fungera)
5 - aktivera WEP och ange ett lösenord genom att klicka inställningar när du är klar Klicka på Verkställ
6 - klicka bort det trådlösa verktyget
7 - Starta om datorn
8 - testa det

bara göra följande om din DS säger något i linje med "kan inte få ip"

1 - gå in på kontroll pannel sedan Internet-anslutningar och sedan högerklicka på den trådlösa anslutningen (trådlös nätverksanslutning 1) och klicka sedan på propities

2 - bläddrar nedåt i listan till internet protocol, välj den sedan på propities

3 - Välj "Använd följande IP-adress och ange följande
IP-adress: 193.168.0.1
Nätmask: 255.255.255.0
standard-gateway: 193.168.0.1

4 - samtidigt hålla ip fönstret öppet gå till start, kör, skriv "cmd" och tryck enter

5 - skriv "ipconfig / all och tryck enter, anteckna DNS-server (s) i din Internet-anslutning

6 - gå tillbaka till ip-fönster och skriv in DNS-adress (er) till 2 boxar.
Här är ett exempel på hur det ska se ut så här:

7 - gå in på ditt DS'es samband menyn inrätta en profil för trådlöst nätverk

8 - gå in på manuellt välja IP-adress-menyn och skriv in 193.168.0.2 för ip-adress, då 255.255.255.0 för nästa sedan 192.168.0.1 för nästa

9 - Ange DNS IP-menyn och skriv in DNS-adress du angett på datorn

10 - starta om datorn, spara anslutningsprofil på din DS sedan testa den och hoppas på det bästa.

du måste manuellt ställa in ip för varje enhet som du ansluter till det, konstaterar att u cant använda samma IP-adress för varje 2 enheter. så till exempel när du skapar din nästa som du in 193.168.0.3 sedan 193.168.0.4 och så vidare, men dns, nätmask och gateway kommer att vara densamma.

Jag hoppas verkligen det fungerar eftersom jag har tillbringat en halvtimme att skriva här
Old 1 januari 2008, 09:23
Administrator Group

Nice post Spencer!

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Live Mail Outlook Connector Error mctw E-post, VoIP & IM Diskussion 7 6 maj 2009 08:26
Nr 40 pin IDE-kontakten på moderkort Jcbrans Processorer, moderkort & RAM 3 17 februari 2009 20:45
Alternativ till PSU strömkontakten för Sys mål fläkt James X Cases & Power Supplies 7 18 december 2008 19:50
HDMI-till-DVI Cable Connector Adrian1 Grafikkort & Skärmar 3 8 januari 2008 15:57
4pin/8pin CPU-kontakten på mobo Elia Processorer, moderkort & RAM 3 7 januari 2008 15:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.