![]() |
|
| |||
| |||
| att Nintendo göras oändlig ocean för Wii och Nintendo är ursprungligen japanska och Japan är jakt wales etc. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| tydligen för forskning, men Japan har ändlösa fiskehamnar, landet skulle vara körda utan att det de främst gör det för sysselsättning och naturligtvis ekonomin hehe
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det finns miljarder människor och endast miljoner valar så lämnar valar ensam eller ......... nevermind.lol
| |||
| |||
| reasearch min en ** ei användas för att vilja Japan tills de började fisket humback valar. |
|
| |||
| |||
| im säker på att det inte hela landet vi är precis lika illa WE, UK jagas sperman och knölvalar valpopulationer till nära utrotning i slutet 18th century bara valpopulationer olja, ironiska är att vi var först med att jaga valar vid import gäller |
|
| |||
| |||
| det är den 18: e så är det 21. |
|
| |||
| |||
| Rofl, hej det vad vi människor gör, vi jaga och döda saker:), lol det är ironiskt, men vad kan vi göra åt det, JAPS kommer att JAPS:), och som mrdaveyk sagt, är det inte alla av dem. |
|
| |||
| |||
| yer Jag vet att vi är människor n alla i just don `t gillar dem eller någon jakt på djur när de" har en verklig risk att bli utrotade. |
|
| |||
| |||
| yehh, jag kan se din punkt på det, men det är svårare att stifta lagar på haven |
|
| |||
| |||
| särskilt någon annans Vi bör alla vara som Island, deras fiskeindustrin är så hållbar men sedan igen till följd av EU vi cant vi inte har tillräckligt med vatten delas mellan EU att ens försöka hållbarhet |