mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Nintendo DSI - Whos kommer att bli en stolt ägare?

Reply

Thread Tools
Old 22 mars 2009, 10:22
Givargruppen

Default Nintendo DSI - Whos kommer att bli en stolt ägare?

Bara undrar whos kommer att bli en stolt ägare av en Nintendo DSI
Den kom ut här i Kanada om ett par dagar och jag kan inte längre VÄNTA!

Mitt System: Deathstar 1,0 / lånade MacBook

Processor (s):
Core 2 Quad / Dual-Core
Moderkort:
Nya HP sak / MacBook sak
RAM Minne:
4GB DDR2 / 1GB DDR2
Grafikkort (s):
nVidia GeForce 8600GT
Ljudkort:
Intel (R) integrerade
Hårddisk (s):
1 TB SATA / Mac 120GB
Optisk enhet (er):
Hitachi Blu-ray / Integrerad
Mål / PSU:
HP materiel / Mac Lager
Kylning:
Din standard kylare och fläkt / Same
Nätverk / Internet:
Intel (R) Integrerad / Mac AirPort
Monitor (s):
HP w2408 / MacBook sak
Operating System (s):
Vista SP1 / Mac OS X Leopard (10.5)
Old 22 mars 2009, 14:40
Givargruppen

Håller du inte tycker det är löjligt hur många versioner de har gett ut??

Vad är nytt utom ett "i" i slutet och en liten kamera som förmodligen är chockerande kvalitet ..
Old 25 mars 2009, 05:32
Givargruppen

väl det enda den tredje och jag förstår att de förs ut i "light" version, eftersom den ursprungliga var mycket, mycket, mycket, mycket skrymmande och hade mycket dålig belysning.

Men jag personligen tycker att Internet är ett bra komplement till det, och kameran ser ut som minst 7megapixels och kan fungera som en webbkamera.
Old 25 mars 2009, 18:22
Givargruppen

Förmodligen kommer en otäck objektivet och DSI bara stödjer WEP som har deprecated för år, inte WPA.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 25 mars 2009, 22:27
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Black Magic View Post
och kameran ser ut som minst 7megapixels och kan fungera som en webbkamera.

kamerorna är 0,3 mp.
med generisk linser, vilket betyder chockerande kvalitet.
Old 26 mars 2009, 07:07
Givargruppen

Well thats nyhet för mig lol, de såg ut som minst 7mp

Hur som helst, du måste säga att det har några trevliga funktioner såsom möjlighet att återgå till DS huvudmenyn från ett spel så du inte behöver för att stänga av / på hela tiden, och större skärmar ser bra ut också

WEP tycks komma tillbaka i, som WPA ser ganska flakey.
Old 26 mars 2009, 11:30
Givargruppen

WEP är inte "komma tillbaka" då det kan vara knäckt i trettio sekunder och har visat sig vara ett skämt från någon i området. Det finns inget flagnande om WPA, det är den nya standarden, och om Nintendo inte vill stödja den marginaliserar den enhet som i stort sett meningslös för det läget.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 7 april 2009, 10:34
Givargruppen

Även Black Magic du nämner det "ser ut som en 7mp"

First off, jag har ingen aning om hur du kom till denna slutsats av att titta på ett foto, och det är redan disproved att vara en enkel 0,3 mp, inte ens en tredjedel.

För det andra skulle kunna ha en miljon mega pixel om man ville (jag antar att det skulle vara en terrapixel eller nåt ..) och det skulle inte riktigt frågan. I telefonen världen människor komma till besatt av hur många pixlar det finns, ja det påverkar, men inte så mycket som kvaliteten på objektivet. Vilka Katana också informerat oss, är generisk.

De flesta mobila specifikationer inte säga något om den faktiska lins (eftersom de är skämmas att det är så illa - och du kan säga detta eftersom så snart som det är en halv anständigt de tryckta Carl Zeiss hela telefonen)

Hursomhelst, det är min lilla GORMA och jag försöker inte ha sedan, eller inte på dig ändå .. mobila företag antar jag Jag bara gör min poäng.
Old 8 maj 2009, 01:33
Ledamot Gruppen

Är inte detta 3 nu?, Jag menar jag vet att PSP har också gjort 3 nu med frisläppandet av 3000, men även vara ärlig har inte nintedo Kinda kopieras Sonys idé av de viktigaste gränssnittet? Som im inte säker på men troligen vissa hur har vissa samband med Wii. Jag gillar tanken på kortplatsen, men det kommer att uppmuntra fler människor att få ds rom xD, för nu kommer det bee mer enklare än att behöva gå ut och köpa en R4.

Och kameran

Jag gillar utseendet på en rumpa, jag tror att de borde ha bara sparas det pengar och design en bättre nästa gen handdator, eftersom de har fortfarande kvar 2004 ds grafik. som i våra dagar väl ..
Old 8 maj 2009, 10:33
Givargruppen

Kade, de skränande verkligen ändra spel de gjort för det ursprungligen. Dess vilja som om du försöker installera Halo: Combat Evolved på en Vista 64 bitar med ett 1GB GPU. Det fungerar inte.

Och nu när jag äger en, kameran är verkligen trevlig. Det tar ganska anständiga bilder (på framsidan en), men en på baksidan är väl bara en vanlig webbkamera.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ny laptop Ägare .... några frågor Stephanie17s21 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 2 8 december 2008 00:37
Vilken är bäst för Nintendo Wii ... Debbie V PC & Console Gaming 1 21 november 2008 10:03
Jag är nu stolt ägare till Sony Vegas! men er .. Umm ... hur jag använder det? cheesepuff Multimedia & Codecs 5 18 februari 2008 11:44
Borta Computer Ägare Arbetar Hjälp! chaz100 Grafikkort & Skärmar 8 27 december 2007 15:25
Im inte ahppy med vista, whos förvånad? . ellipsicon ^ General Hardware Chat 12 18 august 2007 16:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.