mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Inget ljud i COD5 efter att ha installerat patch

Reply

Thread Tools
Old 7 februari 2009, 08:23
Givargruppen

Default Inget ljud i COD5 efter att ha installerat patch

Igår jag installerade den nya patch för spelet Call of Duty 5. Nu har jag inget ljud. I spelet jag klickar ljudet knappen Alternativ och det visar Stereo. Jag har 5.1 surround (det har fungerat innan patch). Det kommer inte låta mig ändra högtalarinställningar, visas meddelandet:

"Om du vill ändra talaren konfiguration du behöver ändra standard uppspelningsenhet i ditt fönster sund inställning och starta om spelet."

Jag använder Vista 64 och har inbyggda Realtek-ljud i stället för ett ljudkort. När jag högerklickar du på Windows högtalarikonen det finns ett alternativ för "uppspelning enheter" så jag klickar på den. Jag till den första bilden som bifogas nedan. Om du klickar på knappen jag till andra bild bifogas nedan som visar 5.1 surround markerat. Är jag efter rätt åtgärder för att "ändra standardinställningarna uppspelningsenhet i Windows ljudinställningar"? Tillkännagivande i första bild som ljud talare är markerad. Om jag gör allting rätt då jag antar att jag behöver komma i kontakt med spelet tillverkare, men om jag gör något felaktigt då jag behöver veta hur man gör det korrekt lol.

* OBS: Jag sätter detta i OS avsnitt eftersom frågan är om jag är riktigt felsökning av problem i mitt OS (Vista 64), inte hur du får ut det dumma spelet att erkänna att jag gjort rätt steg. Jag antar att det skulle kunna gå i god, men det är inte en maskin problemet, spelet säger att det är ett windows problem, lol Jag tycker det är korrigeringsfilerna problemet, men som jag sa jag vill vara säker på att jag manipulera mitt Vista korrekt.

Åh, jag har de senaste drivrutinerna för mitt Realtek jag bara kontrolleras.

No Sound in COD5 after installing patch-audio.jpg

No Sound in COD5 after installing patch-audio2.jpg
Old 7 februari 2009, 08:31
Administrator Group

Inget ljud i allt eller bara lek?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7 februari 2009, 08:46
Givargruppen

Bara ett spel, det är därför jag är säker på att det är korrigeringsfilen. Jag är inte säker om det finns några "grundinställning" för spel någonstans i Vista jag inte hitta. Jag har kontrollerat den förvalda program, men kan inte se något som skulle hindra spelet, och givetvis gick jag igenom Standard uppspelningsenhet sak som jag ovan. Ingen annan jag pratat med på Game servrar har haft ett liknande problem med patch, och jag inte hitta något på nätet än. det är därför jag vill se till att det inte är något jag saknade i en Vista inställningen.
Old 7 februari 2009, 09:00
Administrator Group

Inte mycket du kan göra utom avinstallera korrigeringsfilen?
Old 7 februari 2009, 09:04
Givargruppen

Ok, så jag fick titta på rätt plats i Windows att spelet berättade för mig att byta?

EDIT: Varför har jag datorn juice thingies i denna post lol?

EDIT II: Glöm de är borta nu lol. Kanske är problemet jag ser röster och hörsel visioner?
Old 8 februari 2009, 04:17
New Member Group

Äntligen! någon annan som har detta problem!
Ganska mycket som du-im köra en 32-bitars Vista med ett Realtek ljudkort ... och nu inget ljud i CoD5 efter att ha installerat den senaste plåster .. och ja, jag har den senaste Realtek drivrutiner ..
Så .. om någon vet en lösning på detta ....
Old 8 februari 2009, 04:28
New Member Group

ah ha! Jag vet nu lösningen!
http://www.callofduty.com/board/view...?f=29&t=101457
Jag använde metoden A.. Och det fungerade!
Visst, ljudet är lite mer skit sedan innan .. men det
Uppenbarligen är en permanent lösning på detta problem kommer att släppas i 1.3 uppdateringen.
Old 8 februari 2009, 11:52
Givargruppen

Borde ha kontrollerats på detta Owly, ledsen. Ja jag har hittat lösningen när jag såg mitt Windows inte var ställt till det. Jag inte klicka på länken men jag antar att det är fördröja ditt sunda inställningen till 16 bitar 44.100 Hz fixa?

Tydligen gamla goda Treyarch beslutat att bara blåsa bort Vista-användare i deras senaste "patch".

VAR VÄNLIG OCH TILLBAKA Infinity Ward !!!!!!!!!!!!!!
Old 8 februari 2009, 12:18
New Member Group

Japp, thats korrigeringsfilen.
Jag instämmer-Infinity Ward's COD 4 är så mycket bättre ..
Det är inte bara mer polerad .. mindre fel + fel
Men tbh, jag tycker faktiskt spelet (dvs. handling, gameplay) var bättre för
Old 11 februari 2009, 12:40
New Member Group

Hej, ovanstående länk inte fungerar, pls post här korrigeringsfilen har jag också vista64 och efter lapp, inget ljud i spel, ljudet fungerar perfekt i alla andra ansökningar though.Thanks
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
COD 5 Patch Hjälp - Kan inte Spela spel aymanmhmd PC & Console Gaming 0 26 maj 2009 23:44
INTEL DG35EC Moderkort - Problem med installation av ljudkort jmleugenio Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 1 25 maj 2009 20:37
Man upp dig wimpy COD5 spelare Bubba PC & Console Gaming 9 7 februari 2009 08:27
Inget ljud efter installation av nya Ethernet-kort Bee117 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 5 20:e sep 2008 19:03
Maj Patch tirsdag Releasedatum evilfantasy Windows-operativsystem 0 19 maj 2008 10:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.