![]() |
|
| |||
| |||
| Ok så, I'v varit ett spel på PC för evigt och i'v alltid Mac som gillar "De andra!" Och kunderna av att jag aldrig någonsin använt dem. Men recenlty jag bestämde mig för att gå ut på en stor av en utgifterna Spree för christams och jag råkade ta hem en av de vackra nya 24inch iMac (2,8 GHz Intel, 2G RAM, 500GB HDD etc.) som en liten present till mig själv ! Hursomhelst i'v varit att ha roligt med det och alla utom jag skränande hjälpa tittar över på min hög med PC-spel som verkar vara att samla damm och jag undrar om det var något jag kunde göra åt det. Så den största delen av min fråga är ... Finns det ändå, det alls är möjligt, för att på något sätt få PC-ROM-och PC-DVD-spel för att köras på en Intel-baserad iMac??? Nu vet jag att detta är en failry episka fråga och jag har gjort lite forskning om saker som EA: s CIDER program som coverts st spel så här för Intel Mac men jag skränande få det av kärlek eller pengar! Alternativly, om svaret på min previose fråga är en rak NEJKan laddas ner ISO image filer (dvs spel) skall monteras på diskarna som körs på Mac? Jag gör det hela tiden på min PC, jag bara undrar om det möjligt för Mac? Ok, uppdrag av en sökfråga Jag vet, men - jag verkligen uppskattar anyones hjälp, insikt eller bara genral knowlage om detta ämne. Skål grabbar DT |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Även om de kör jag tvivlar på Mac kommer att ha befogenhet att spela spel, jag tror inte att de har dedikerade grafikkort.
| |||
| |||
| Oooo Errr, didnt inse det! Haha - tack för heads up! All annan information, erfarenheter, idéer mm welome:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| awwww när jag såg denna tråden Jag trodde det var en debatt om vad som är bättre att jag var beredd att skiffer Mac inget slut
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det finns ingen debatt: Gamer: PC. Net surfning: Mac Allt annat: Antingen. Alla ovanstående: PC.
|
| |||
| |||
| Mac är också mycket bra för publicering, grafisk design mm och musik produktion. De är maskiner för kontoret inte spelande leksaker. |
|
| |||
| |||
| men st kan göra alla ovanstående lika bra och till lägre kostnad! |
|
| |||
| |||
| Jag håller inte, det finns programvara för Mac som inte är tillgängliga för datorn. |
|
| |||
| |||
| gillar det ...... Boot Camp |
|
| |||
| |||
| Ok, här är ett, musik produktion programvara. Logic, utan tvekan den bästa mjukvaran för arbete används i nästan varje studio, högskola, skola eller vad som helst och är bara tillgänglig för Mac. |