mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Pixel Shader 1.1 problem ...

Reply

Thread Tools
Old 20 april 2008, 04:10
Ledamot Gruppen

Default Pixel Shader 1.1 problem ...

Höger,

Jag har just installerat Lego Star Wars på min laptop och jag får ett av två resultat när jag försöker ladda det, antingen det här meddelandet:

Eller får jag en BSOD eventuella andra program som körs när jag försöker läsa in den.

Men när jag går att spela ett annat spel, Prince of Persia: Warrior Within, jag få dessa uppgifter innan spelet laster:

Finns det något sätt att ta reda på vilka av dessa som är rätt? Hur får jag reda på om jag verkligen har Pixel Shader 1.1 stöd?

Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat eftersom praktiskt taget inga spel fungerar på min laptop och jag vet inte varför eftersom det är helt nytt och relativt hög spec ..

Tack: /
Old 20 april 2008, 04:39
Ledamot Gruppen

Oh, och vad händer om jag vill uppgradera mitt grafikkort?

Jag är på en Sony VAIO CR11S serien och grafikkortet är ett Intel Media Accelerator X3100, som såvitt jag vet är inbäddat i moderkortet ..

Finns det något sätt jag kan förbättra mitt grafikkort på alla utan att köpa en ny laptop? : S
Old 20 april 2008, 07:03
Moderator-gruppen

Jag skulle gissa att spelet inte känner igen din integrerad grafik och det finns ingen möjlighet att uppgradera din grafik utan att köpa en ny lappy

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 20 april 2008, 11:44
Givargruppen

Jag skulle hålla fast vid en stationär dator för spel.
Old 4 maj 2008, 07:16
Ledamot Gruppen

Hmm ... har du patch spelet?, om det finns någon tillgänglig

Kadejd
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Grafikkort - Behöver AGP Shader 2.0 Kelz Grafikkort & Skärmar 5 20 maj 2009 13:35
Luxeed Dynamic Pixel LED Keyboard! KanoakaVirus General Hardware Chat 2 30 december 2008 10:11
Stuck pixel (s), anteckningsblock Danim Grafikkort & Skärmar 1 19:e sep 2008 20:28
Stuck pixel rsteenoven Grafikkort & Skärmar 3 10 mars 2008 13:47
Pixel guide till bildkvaliteten? comp4681 Digital Imaging & Skrivare 2 3 mars 2008 06:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.