mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

PSP: Inte sätta på, inga ljus.

Reply

Thread Tools
Old 14 juni 2009, 16:35
New Member Group

Default PSP: Inte sätta på, inga ljus.

Jag vill dela mitt problem och se om någon har någon upplevt något liknande eller har några råd, så tack i förväg för att läsa, jag förstår vad folk gör här.

Jag har inte använt min PSP i ett knappt ett år nu, och det har i ett fall, i en låda för att tidsperiod. Jag tar väl hand om mina grejer, och aldrig tappade det, eller utsätts den för extrema temperaturer eller manipulerats dess insidor etc etc. Det verkar som om du bara tog den ur lådan, och det är inte att överdriva.

På något sätt jag ville spela lite FF Tactics: The Lion Wars för en förändring, så jag tog ut det och försökt att driva på den. Inga ljus alls. (de flesta rapport liknande problem, endast en av sina lampor igen) Uppenbarligen jag tänkte "Tja batteriet skall vara uttömda efter all denna tid ..." Ingen överraskning för mig, så jag pluggas in den i väggen med hjälp av AC-adaptern det kom med, och fortfarande ingen lycka, inte ens en tanke.

Jag sedan försökte min bil adapter med min bil på (Lampan på adaptern hamn kom på PSP lyser inte) samt min USB-sladd med min dator.

Sedan försökte jag ta ut batteriet och direkt koppla den med en nätadapter, till olika väggen hamnar naturligtvis, och fortfarande ingen lycka.

Allt är inkopplad ordentligt och jag har provat allt från Holding R och slå på den, för att försöka det med Wlan på och av också. Så varför är inte det? Det är ganska frustrerande att veta att jag kan ta hand om något, men det bara slutar fungera ... lol

Mitt system är en PSP Piano Black: 2001 modellen. En platt PSP.

Återigen gör notera mitt system är inte att jag antingen en grön eller orange ljus.

Några andra saker att tänka på;

- Batteriet var inne i PSP medan det var förvaras åtskilt.
- Viloläge kan ha varit aktiva under en del av tiden, men jag tror bara att batteriet skulle ha påverkats.

Det är naturligtvis inte ett batteri problem annars skulle det ha fungerat när inkopplad utan batteri, och det kan inte vara ett problem med min adapter eftersom jag provat både min dator och min bil. Så vad är upp här? Tack igen för att bidra din tid och oro, och jag ser fram emot alla svar jag kan få.

Min bror är en elektrisk ingenjör, och jag kunde ha honom ta en titt på det eftersom min garanti är borta i alla fall (Jag har haft det för alltid), men jag vill få så mycket information som jag kan i förväg, och innan jag även överväga Sony service. Sony är mer som:
"Pay första kommer vi att berätta för er senare, eller bara inte säga alls."

Återigen, tack!

EDIT: Jag vet inte vilken Firmware Update Jag har på den, jag hade Häxkungens Core ... Jag vet att mycket, så vad är före detta och Skype Update Jag skulle säga att jag har.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
1TB Extern HDD - Flashing Lights - Bad Things Have Happened Paul4763 Drives & Removable Media 6 28 oktober 2009 12:55
Hjälp - PC Turning sig själv Shazza54 General Hardware Chat 11 24 september 2009 04:04
HP Laptop Screen wont Sätt på hårddisk wont Initiera: Belysning på Men ....... gra Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 5 august 2009 18:28
Monitor tänds och datorn startas upp men skärmen visar inte något mida General Hardware Chat 1 9 juni 2009 15:05
Xbox 360-2 Red Lights Demtschuk PC & Console Gaming 12 22 oktober 2008 10:12
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.