mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Resolution Problem när jag försöker spela Velvet Assassin

Reply

Thread Tools
Old 14 juni 2009, 15:44
New Member Group

: upprörd: Hallå människor. Jag har ett problem när jag försöker köra Velvet Assassin. spelet stövlar upp ok och intro börjar, då skärmen är svart med meddelandet "kan inte visa denna resolution". Jag måste använda Aktivitetshanteraren för att döda programmet och återställa mitt skrivbord. Jag har fiskat runt och såg att problemet verkar vara att coders har infört en rutin i spelet som åsidosätter alla användare upplösningen, även när de sätts via spelet boot gränssnitt. Spelet åsidosätter inställningar och ställa in spelet skärmupplösning upp omkring 1600. Min bildskärm är en gammal Dell modellen Max Res runt 1400. Jag har kört alla spel som jag äger (vilket är en del) i 1024 och 1280 både på 60 Hz med absolut inga problem. Min GPU är en Nvidea 8600GT 512MB PCI-E. Alla drivrutiner och DirectX aktuell.

Även om problemet har noterats elswhere fanns det ingen anwer om lösning på detta problem. Är lösningen en omgång korrigeringsfilen, måste jag ändra en konfiguration eller ini-filen? Jag hoppas någon kan hjälpa mig att lösa detta problem som man inte kan spela det här spelet gör mig arg.

En punkt att notera är att jag kan spela detta spel utan några problem alls om jag visa på min 38 "hd lcd som är mer än kan visa 1600 resolution.

Jag hoppas någon kan hjälpa mig att lösa detta problem.

Många många tack på förhand.

ReaperXL2
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.