mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

STALKER Clear Sky kraschar .......

Reply

Thread Tools
Old 14 September 2008, 10:02
Givargruppen

Default STALKER Clear Sky kraschar .......

Först vill bort mig säga att det dumma spelet har fler fel än den amerikanska ambassaden i Moskva hade under Sovjetunionens dagar. Vilken röra det här är, men anyways ........

Jag fick spelet den dagen det släpptes, laddat den, leta efter och hittade en lapp, hämtade den och började spela. Det kraschade tidigt i spelet. OK, (STALKER originalet) noterades för kraschar så kanske de släppte ett nytt plåster sedan jag hämtat en dagen innan. Visst nog hade de. Download it, börja om, och ......... CRASH !!!!!!!! Det är en annan typ av olycka men den här gången. Nu jag inte får felet budskap, är spelet just gått på en nanosekund och jag stirrar på mitt skrivbord. Det finns inga felmeddelanden i mitt Händelselogg heller. Också, två gånger, efter det dog, låst den på en svart skärm, (som det var lastning) när jag startat om spelet och stannade där. Jag körde Aktivitetshanteraren, avsluta program, och Aktivitetshanteraren försvann. Datorn var låst effektivt och jag var tvungen att skära makt till det.

Jag startade upp den igen och sprang spelet i admin-läge. Det laddas igen. Tänkte kanske jag spara filen var korrupt, gick jag tillbaka till det tidigaste som jag hade. Det spelade bra för en stund och sedan .......... blip, tittar på mitt skrivbord igen.

Så här är min fråga: Det är möjligt att jag spara filen blev skadad (har läst om det händer med spelet). Faktiskt den plats jag tror att det blev skadad var bokstavligen 2 sekunder innan min tidigaste så lol. Om så är fallet kan jag börja om från början, spara vissa kontrollstationer denna gång och se om jag kan få igenom buggy bastard. Mitt andra alternativ, som jag ser det, att det avinstallera sedan åter installera spelet och uppdateringar.

Är bara om en komplett idiot men när det gäller programmering, jag är öppen för alla och alla förslag som inte innebär att jag hacka bort någon av mina kroppsdelar. Åh, skulle jag föreslå att alla som funderar på att skaffa det här spelet vänta ett par månads til idioten dev's få bugs fixed.
Old 15 september 2008, 08:20
Givargruppen

1. Akta dig kompis, kan ditt språk får du förbjudna
2. Mitt förslag: gå in i programfiler och radera dina sparar och patchar, sedan bara installera den senaste patchen. Om det doesnt work, bra att du kommer att behöva installera om hela spelet.

Mitt System: Deathstar 1,0 / lånade MacBook

Processor (s):
Core 2 Quad / Dual-Core
Moderkort:
Nya HP sak / MacBook sak
RAM Minne:
4GB DDR2 / 1GB DDR2
Grafikkort (s):
nVidia GeForce 8600GT
Ljudkort:
Intel (R) integrerade
Hårddisk (s):
1 TB SATA / Mac 120GB
Optisk enhet (er):
Hitachi Blu-ray / Integrerad
Mål / PSU:
HP materiel / Mac Lager
Kylning:
Din standard kylare och fläkt / Same
Nätverk / Internet:
Intel (R) Integrerad / Mac AirPort
Monitor (s):
HP w2408 / MacBook sak
Operating System (s):
Vista SP1 / Mac OS X Leopard (10.5)
Old 15 september 2008, 09:07
Givargruppen

Vilket språk? Engelska lol? Sorry, no habla franska.

Jag har faktiskt redan tagit bort de sparar, och sedan hela spelet. Jag har hämtat igen plåstren samt att se till att jag inte fick en skadad fil första gången. Samma sak har precis börjat händer på samma ställe.

Så är du antyder att jag åter göra det och istället för att göra de första två plåster, bara installera den senaste patchen? Jag tänkte aldrig på att en. Detta driver mig nötter lol eftersom spelet konceptet är ganska bra, det är bara driften av det som de saknar i.
Old 15 september 2008, 10:36
Givargruppen

ska du bara ladda ner den senaste patchen, eftersom problemet är inuti en av de tidigare patchar. Dessutom arent tidigare korrigeringar som behövs för att lappa till den senaste versionen
Old 15 september 2008, 10:37
Givargruppen

oh yeah och språket sak, menade jag dont använda ord som "bastard" lol
Old 15 september 2008, 11:10
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Black Magic View Post
ska du bara ladda ner den senaste patchen, eftersom problemet är inuti en av de tidigare patchar. Dessutom arent tidigare korrigeringar som behövs för att lappa till den senaste versionen
Ah, ok. Jag ska prova det nästa. Här är den konstiga saken dock att jag aldrig har upplevt med något annat spel (och kom ihåg innan internet när spel inte måste ha 50 patchar lol): När det avslutas utan felet felmeddelandet och jag försöker komma tillbaka in i utan åter startar upp min dator först kommer ingenting att öppna. Jag kan flytta musen, kan jag klicka på saker, men ingenting händer. Det var därför jag lära mer om datorer min mogna ålder, lol, så jag kan fixa skit som detta själv och hjälpa andra. Yes, that's me, framtiden riddare i skinande rustning.

Och till er andra? Det programmet är helt klart faderlösa son till en mongrel hund så ordet är absolut apropå.

EDIT: Oh, gör och du spelar STALKER? Om du är en spelare och har inte, bör du prova den, (den första en första lol, de har det fastställts). Det är en skön combo av ett rollspel och första person shooter.
Old 15 september 2008, 13:05
Givargruppen

Nå, vad är dina datorer specifikationer och hur gammal är den? Jag tittade på Google (well im på en stor förlust om vad du gör eftersom jag aldrig har haft sådana problem) och jag upptäckte att STALKER hade vissa problem med nVidia 8800GTX grafikkort. Det kan också vara din dator, eftersom jag har en 4 år gammal P4 som har stora problem med nyare program.

Väl det sätt som du uttryckte det, jag antar att ordet var lämpligt lol

Och nej jag spelar inte STALKER men jag kanske börjar, efter allt jag vill veta om det är så dåligt som du säger att det är.
Old 15 september 2008, 14:47
Givargruppen

Jag har en Q9450 processor, 8 GB's of DDR3 RAM (1333), två Nvidia 9800GX2 grafikkort, alla kör på ett nVidia 790i Ultra SLI moderkort. Den drivs av en Thermaltake 1200 (1200watts). OS är Vista Ultimate 64 bit. Det är några månader gammal, jag byggde det själv. Jag köpte 9800GX2 är bokstavligen den dag de kom ut (vilket försenade min dator bygga 2 dagar tror jag).

Jag tror inte det är bristen på utrustning lol.

EDIT2: Den ursprungliga STALKER är stor eftersom de har fast alla buggar det kom ut med lol. Se till att du gör nedladdningar dock, och många av dem du har att göra i ordning.
Old 17 September 2008, 12:33
Givargruppen

Har STALKER kräver Windows DX10? Om det doesnt, så jag föreslår att du går tillbaka ner till XP64-bitars (såvida du inte har andra spel som Halo 2 till PC som inte kräver DX10). Jag tror dont Microsoft har samarbetat alla buggar ur Vista ännu, och alla inställningar är helt inlåst.
Old 17 September 2008, 14:11
Givargruppen

Vista fungerar alldeles utmärkt, mycket bättre än XP. Ja, jag kommer att kasta en 350 dollar-program i papperskorgen och köpa en föråldrad en som inte kommer att stödjas i ett par månader på grund av Deep Silver inte kan skriva en anständig program lol.

Faktiskt det verkar vara att det (Clear Sky) inte gillar Vista. Men Vista har en funktion som kallas "compatibility mode" som låter program för att visa det som tidigare versioner av Windows. Jag ställa in den för XP SP2 och jag kör det i administratören läge. Det verkar fungera så här långt (Knock on Wood.)

Jag gick också tillbaka till ett sparat spel som jag visste var icke korrupt (startade för över lol), och jag är inte med hjälp av ett spara filen två gånger. Också Jag försöker att inte få för många uppdrag samtidigt. En del av detta kan vara en faktor och en del kanske inte, det slags gevär tillvägagångssätt, men det verkar fungera.

Tack för förslagen.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.