![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Som många av er kommer inte ändå, de res i Sims 2 är 600x800.
Jag har försökt gå in på inställningarna genom spelet (de tre FNOSKIG saker) Och det ger en förändring av Skärmupplösning i en låda (Yay!) Alternativen är (blir verkligen upphetsad nu: P) 800x600 och thats det. (oh *!$£*&^%$^£*"*!&"^£%£$&$%"&"*"**£&%$^$&£&"*! ^) Jag inser att jag skränande göra det genom spelet, men jag undrade om någon kunde berätta för mig ett sätt att göra det igenom filerna för det eller vad som helst. Tack, Ollie. Edit: PS bör detta vara här i PC-spel? eller ska jag ha lagt den i Grafik och bildskärmar? Oj då ... Mitt System: FordyPC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vilken är din skärmstorlek i inches och res? ändå att ställa in din egen res gå på genvägen på skrivbordet, högerklicka, egenskaper och du hittar "target" bredvid det är det borde säga något i stil med "C: \ Program Files \ EA Games \ The Sims 2 \ TSBin \ Sims2.exe "nu skriver detta
-r<width>x<height> så det borde se ut så här: "C: \ Program Files \ EA Games \ The Sims 2 \ TSBin \ Sims2.exe" -r<width>x<height> där det står bredd och höjd som önskade res så att köra den i 1024x 768 det skulle vara detta: "C: \ Program Files \ EA Games \ The Sims 2 \ TSBin \ Sims2.exe" -r<1024>x<768> hoppas att jag hjälpt. Mitt System: xX_TeK_GaMeR_Xx
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om alternativet är inte tillgängligt i spelet är det sannolikt att din maskin inte har stöd för res.
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Detta är ett vanligt klagomål med nVidia kort och The Sims2.
|
| |||
| |||
| ledsen för den andra tråden dave jag felaktigt trodde att det var ett annat problem: S mitt fönster och alla andra program körs i 1024x768 så säkert Sims skulle göra ok? ok tack för hjälpen det fungerar ok nu:) |
|
| |||
| |||
| Inga problem kompis. |
|
| |||
| |||
| Åhh jag blev så glada över att detta kan vara den ultimata lösningen, men tyvärr har det inte fungerat. Jag försökte ändra kommandorad, ändra userprops.txt har csconfig fil och konfigureringsfilen. inget fungerade. Kan det vara därför att den startar upp från en dvd? |
|
| |||
| |||
| Om du vill prova att starta upp från en hårddisk, gör en ISO på din disk sedan montera den. Det ska göra datorn tycker att skivan är utan läsa det från hårddisken. Så långt det är att köra i 1024x768 går, The Sims 2 är ganska lätt att köra men det blir svårare när det tat ditt hus slutar med ökar. På ett 9400GT men borde du inte se några problem, jag bara märkt på ett 256MB laptop chipset: P |
|
| |||
| |||
| Detta var en evighet jag hade problem I havn't spelas .. och minst ett par år ..(Och jag hade inte min 9400 sedan) Även killen du svarade på om inte kör det från en DVD antagligen aldrig återvända. 26 april, hans enda post offline sedan dess .. Killen förmodligen icke minnas hans användarnamn tala om lösenord eller webbplats adress
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Beviljas, om han kommer tillbaka, då kan han fråga vad de chuff jag talar om. Har ni hittat en lösning för din upplösning (Ja, det är dålig)? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Skärmupplösning inte rätt | ashaiba | Grafikkort & Skärmar | 10 | 28 januari 2009 11:31 |
| Vin och Skärmupplösning | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 3 | 7 mars 2008 10:58 |
| Skärmupplösning | colinhouse | Windows-operativsystem | 1 | 29 december 2007 16:38 |
| Dont vill helskärmsläget i Sims 2 | 4D (Fordy (Ford) Ollie | PC & Console Gaming | 2 | 27 august 2007 04:14 |
| Skärmupplösning utom räckhåll | mooro | Grafikkort & Skärmar | 1 | 26 juni 2007 13:31 |
| Thread Tools | |
| |