mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

The Sims 3 & The BSOD

Reply

Thread Tools
Old 14 juni 2009, 20:06
New Member Group

När jag fick Sims 3 min dator har ett virus men jag har installerat det i alla fall och det fungerade bra, bara med några slumpmässigt startar. Häromdagen vår vän som jobbar med datorer vilja starta om allt och installerat om Windows och alla enheter. Nu när jag lägger cd i Jag får BSOD felet 0x8E. Det fungerar några av gånger, men andra gånger gör det inte det. Jag forskar att stoppfel och det var att tala om minne och grafikkort, så jag behöver ett nytt chip? Jag bli galen här.

Jag behöver verkligen hjälp med detta. Om du behöver veta något mer om min dator bara be. (: Jag uppskattar det.
Old 14 juni 2009, 20:53
Ledamot Gruppen

Ja, ge resten av specifikationer.

Det första jag skulle titta på är RAM och grafikkortet. Minsta RAM kravet för XP är 1GB och Vista 2GB, det vore bättre att ha mer än 1.5GB för XP och 2,5 GB för Vista, enligt min erfarenhet med Sims 3. och grafikkortet måste 128MB eller bättre kort som stöder DX9 och Shader Model 2. En nVidia-kortet måste en FX5900 eller bättre och ett ATI-kort måste vara en 9500-serien eller bättre som ett absolut minimum.
Old 15 juni 2009, 02:18
Administrator Group

Vad är det för spec på din dator?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 15 juni 2009, 14:50
New Member Group

Jag vet att alla krav är uppfyllda för min dator, jag körde ett test som kallas kan du köra den? Så det har ingenting att göra med det.

Vår vän som bara startas datorn sade installera The Sims, så jag ska göra det om någonting.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.