![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag är inte riktigt säker på vad som attribut vad jag ser på. Så här historien från början, komplett med en lista med specifikationer:
en vän till mig har denna laptop: gateway Intel Celeron 2.2ghz eller så integrerat Radeon Xpress 200 1.5gigs 667 MHz RAM 60gig hårddisk, 5400 rpm standard college ultrasnabba kabel internet linje hon köra World of Warcraft på den med praktiskt taget inga problem. mycket liten fördröjning. Allt gick bra tills hon installerat den orange rutan på hennes dator. det för vissa udda anledning gjorde WoW OMÖJLIG beror på vad jag skulle beskriva som hicka i anslutningen. eftersom det framkom att den orange rutan var att hennes problem, hon avinstallerats det liksom ånga, men problemet kvarstår. hon har försökt att ansluta till Internet från olika hamnar i denna korridor, och inget samband erbjuder någon förbättring. uppriktigt sagt är jag förbryllad av vad som kan orsaka problemet. det är uppenbart att något är KNÄPP eftersom det var ok en minut, och inte bra nästa. några ledtrådar? Mitt System: Hesekiel
|
|
|
|||
|
|||
|
Har hon försökt systemåterställning till minst 3 dagar innan incidenten första inträffade?
|
|
|
|||
|
|||
|
inte främst på grund vid den här punkten det är verkligen en sista utväg. resten av datorn fungerar alldeles utmärkt, och ibland släpar minskar, men bara ibland. det är bara att släpa var mycket mindre märkbar.
ett system restaurera är efter att vi har försökt allt för att tvinga den till att fungera. för alla vi vet är det bara att LAN-anslutning som vår skola erbjuder. Det återstår att se. minst det vårlovet så hon kommer hem och hon kan försöka se om hennes maskin kommer att fungera ok på en annan anslutning. Om det inte fungerar, det måste vara något fysiskt fel med det. eftersom vi har praktiskt taget gjort ett system återställa genom att ta bort en av de enda faktorer som har påverkat släpa spikar i första hand: ånga och orange box spel. vi gick igenom och gjorde sig av med alla filer. vi även defragged den darn sak för bra åtgärd. Jag börjar undra om en fysisk del av maskinen misslyckas. men återigen, det återstår att se. första vi vill eliminera internet från att vara en faktor, eftersom vi inte har kunnat göra det ännu. bara testar samma anslutning från en annan port är inte att ta hand om det direkt. det är bara att jag börjar att ta slut idéer i fråga om vad som skulle kunna göra det. Finns det något som jag glömt att kontrollera? :: frustration: |
|
|
|||
|
|||
|
en LAN-anslutning från en skola?
|
|
|
|||
|
|||
|
väl ... för att förtydliga, college campus. ännu mer specifikt, ett studenthem rum.
|
|
|
|||
|
|||
|
mest sannolika anslutningen går sedan vidare till speedtest.net skärmdump resultaten och sätta pic här.
|
|
|
|||
|
|||
|
Om du hade läst min OP, du förstår ... det är inte min laptop. det är min kompis. och nu när du nämner det, det var en annan konstig sak som vi hittade. hon sa till mig gjorde ett speedtest och det visade att det verkligen var satans bra.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag vet att dina vänner?
|
|
|
|||
|
|||
|
vad hade jag menade med det är ... jag kan inte skicka en pic om jag inte har den bärbara datorn. och jag är i kontakt med sade vän eftersom det är vårlovet och de åkte på en kryssning.
|