mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Växla mellan 360 och PC använder samma bildskärm.

Reply

Thread Tools
Old 8 juni 2009, 15:12
New Member Group

Hej killar, jag har en tech dilemma Jag hoppades att någon kan hjälpa till med.

Jag försöker köra min Xbox 360 via min pc bildskärmen (Acer x223w). i likhet med många nyare lcd-monitorer är detta en har 2 ingångar på baksidan (en dvi och en vga). Xbox är ansluten till VGA-ingång (vilket jag har omvandlare till en annan dvi för att ansluta till min HDMI> DVI-kabel). Jag har också anslutit ursprungliga RCA ljud kablar genom en RCA> minikontakt omvandlaren till datorn själv att köra ljudet via datorn (denna del fungerar bra). mitt problem verkar vara att byta mellan 2 ingångar. Jag försökte byta från digital till analog (du måste göra det via en meny i stället för en bekväm knappen och övervaka instruktionsbok lämnar mycket till fantasin), men jag fick ingen signal och det snabbt bytte tillbaka till en digital signal (i ' har även försökt konvertera min HDMI> DVI-kabel till VGA och koppla på det sättet, tänker indata som behövs för en VGA-signal, men det hjälpte inte). Finns det någon som vet hur jag kan växla mellan 2 ingångar utan att behöva använda en KVM (som det billigaste jag har hittat är $ 70 och jag har inte råd med det just nu)?
Old 8 juni 2009, 17:27
Ledamot Gruppen

Tja det beror på ett antal faktorer ..... Själv har jag samma setup som du.

Ett mycket viktigt detta är beakta skulle monitorer kapacitet ... har du kontrollerat att den kan växla mellan ingångar convieniently?

Dessutom har du de 360 på när du försöker byta till den från datorn?

Om du inte har någon lycka med det .. prova att koppla ditt 360 i och försöker utan datorn om .... eftersom en majoritet av monitorer automatiskt byta till den primära ingång ....

Så prova med bara 360 i, sedan om det fungerar ... tur på din PC och försöka byta från 360 till PC ....

Du ska inte behöva köpa en KVM om din skärm stödjer både DVI och VGA anslutningar.
Prova dessa saker och komma tillbaka till mig.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.