mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

USB-headset fungerar inte på spelet på PS3

Reply

Thread Tools
Old 21 maj 2009, 11:23
New Member Group

Default USB-headset fungerar inte på spelet på PS3

Hej forum,
Precis köpt ett USB-headset till min sons PS3. Det är ett Microsoft LifeChat LX-3000. Jag pluggas in den i USB-port 1 på PS3 och sedan på Inställningar: Ljudinställningar och jag hittade min enhet på input och output enhet ok. Jag in min mikrofon nivå till den högsta och jag kunde höra min röst i hörlurarna klart och det visade på bar mätaren väl.
Jag valde ok och sedan började mitt spel, men inget ljud kan höras genom hörlurar.
Är det att denna typ av headset är inte kompatibel med PS3 eller har jag missat något? Det finns en inline kontroll på headsetet, när du trycker på mute ett ljus kommer den och den har en volymkontroll på den, men du kan inte ändra volymen på spelet och samma sak med mute på eller av.
Har någon några idéer tack? Tack. :4-Dontkno
Old 17 juni 2009, 13:06
Ledamot Gruppen

Default USB-headset fungerar inte på spelet på PS3

Jag vet att detta är ett sent svar, och troligen får inte hjälpa dig om du inte kommer tillbaka till datorn juice igen

men en hel del spel dont stöd ljud skickas via en usb till hörlurar, endast ett fåtal spel gör det, men de flesta har inte den enda använda usb har är för att ansluta mikrofonen och dosent arbete tvärtom bör du kunna höra röster genom TV-högtalare, bara tala om för din son att hänga hörlurarna runt halsen, med mikrofon pekar mot honom, så han kan höra vad som på tv och använda mikrofonen för att prata,

om den ursprungliga tanken var för honom att kunna spela om spelet, men behålla resten av huset tyst, prova ett par hörlurar som använder hörlursuttaget på din TV
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Använda Bluetooth Headset / Mic för PC ewilliams12 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 0 18 juni 2009 14:23
Planatronics Headset, HELP PLZ! jjuli Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 0 17 juni 2009 14:12
COD 5 Patch Hjälp - Kan inte Spela spel aymanmhmd PC & Console Gaming 0 26 maj 2009 23:44
Kommer detta Rigg Spela varje spel på marknaden? poopsniff General Hardware Chat 14 6 mars 2009 23:09
Cant spela det här spelet: ( pete21 PC & Console Gaming 6 17 november 2007 14:15
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.