mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

Wii + Hemmabio + digitala TV-mottagare + CRT TV

Reply

Thread Tools
Old 27 maj 2009, 12:44
New Member Group

Default Wii + Hemmabio + digitala TV-mottagare + CRT TV

Hej,

Jag har försökt att koppla min Wii + Digital-TV till min hemmabio uppsättning, men jag kan inte få Wii ljudet jobbar på det. det största problemet är att både Home Cinema uppsättning & TV har bara 1 scart-anslutning.

TV: gamla CRT Grundig med 1 scart
Home Cinema: Sony DAV-DZ260 (http://www1.uk.shopping.com/xPF-Sony-DAV-DZ260)
Konsol: Nintendo Wii
Dig. TV: KPN Mottagare (har 1 scart ut märkt "TV" en är märkt "VCR", en lirka ut.)

även köpt en 3-vägs Scart splitter hoppats det skulle fixa mitt problem men det gjorde.

Jag kan få digital mottagare för att arbeta på hemmabio, men Wii är omöjligt, även utan digital mottagare. bara bilder, inga ljud.
Old 27 maj 2009, 14:02
Givargruppen

Default Wii + Hemmabio + digitala TV-mottagare + CRT TV

Skaffa dig en av dessa, inte en splitter:
http://cpc.farnell.com/1/1/12094-sca...ug-t113zr.html

Detta gör att du kan bläddra mellan ingångarna 1, 2 och 3. Digi-TV, och Wii.

Anslut kabeln slut i AV-receiver.

Sedan Videoutgång från AV i TV, och ljud till högtalarna.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Digital-TV USB Stick dfr200764 General Hardware Chat 4 12 februari 2008 15:02
Kan Photoshop göra en biograf kvalitet ... cheesepuff Multimedia & Codecs 7 15 november 2007 14:28
Digital Multimeter riddlerr Off Topic Discussion 1 5 november 2007 23:16
Allt Sevärt på bio? quinda Off Topic Discussion 1 21 oktober 2006 13:35
Best digitalkameror - söker digitalkamera för st användning Computer Spec General Hardware Chat 3 21 oktober 2006 09:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.