mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > PC & Console Gaming

Register

World of Warcraft låsningar fönster 7

Reply

Thread Tools
Old 27 maj 2009, 23:52
New Member Group

Hej,

Så jag nyligen köpt ny dator delar och monterade dem om 2 veckor sedan. Jag bestämde mig för att använda Windows 7 RC som min huvudsakliga OS och har allt upp och arbeta. Efter ett litet problem med en trådlös adapter kort föraren datorn verkade vara igång bra. Jag spelade WoW i nära full inställning med ca 50-60 fps, hade också firefox och hela bitar kör slät.

Men nyligen när jag försöker ladda upp World of Warcraft, datorn låser sig precis som lastning skärmen är på väg att bli komplett. Det blåa fältet längst ner är fullt, men är fortfarande vid lastning skärmen och ljudet skär ut. Jag har försökt att logga in på andra tecken och ibland loggar jag in, ibland samma sak händer. Om jag lyckas få loggat in i systemet är bra, det verkar bara få över inital logga in skärmen är problemet.

Det enda som får datorn ur denna ARREST är en hård omstart, och jag verkligen hatar att behöva hålla göra det när jag försöker få problemet åtgärdat.

I dag har de senaste drivrutiner installerade för mitt grafikkort, men inte har uppdaterat BIOS beror på CD-skivan som följde med mitt moderkort inte är kompatibelt med Windows 7. Jag vet att denna fråga har plågat många människor, förhoppningsvis någon har verkar något liknande förut.

Mitt system specs

MB-Asus P5Q-E LGA 775 moderkort

Gcard-Evga GeForce GTX 260 core 216-serien

CPU - Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz

HD-västra Dig. 640GB Sata Drive

Wireless Card - Linksys Wireless-G Pci adapter (med Ralink Wireless LAN Card Driver)

Ram - 8GB OCZ DDR2 SDRAM (4 minnen 2GB en bit)

PSU Rosewill RP650-2 650W, ATX12V v2.2/EPS12V v.2.91

OS - Windows 7 RC 64-bit edition

Som jag nämnde, det bara att lasta skärm, en gång över att allt fungerar jättebra. Tack för att du tar en titt.
Old 28 maj 2009, 11:53
Ledamot Gruppen

Kanske världen of warcraft är inte kompatibel med Windows 7 och skulle kunna orsaka en del problem på ditt system. Prova att köra det i kompatibilitetsläge för en tidigare version av Windows. Om det inte fungerar ta en titt på nätet för att se om det finns en patch för wow i Windows 7.

Det kan också vara ett problem med Windows 7 självt, eftersom dess enda RC version finns fortfarande mycket väl kan vara en del buggar.
Old 28 maj 2009, 14:40
Givargruppen

Om datorn är ej med något annat än en hård omstart och du vet inte om detta är spelet specifika (Har du provat något annat spel?), Den PSU sannolikt att skylla på, särskilt som det är ett dåligt märke. Det kan också vara felaktig minne spänningar, trasiga drivrutiner, eller kompatibilitet, men jag har hört att det fungerar bra på 7 och om så vore fallet skulle du inte ha intermittent problem.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.