![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, kan noen hjelpe takk. Ikke sikker på om jeg er i riktig område, men her går. Min sønn har akkurat X Box live trådløs internett tilkobling og vi kan ikke finne ut hvordan den skal brukes. Jeg har PC med trådløst internett modemet, men jeg har den koblet via en kabel som det er nær telefonlinjen. Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre for å få et signal fra den ene til den andre og har jeg for å sette i eller noe. Takk. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva modem / router du har, merke og modell.
| |||
| |||
| Hei, det er en NETGEAR router DG834GSP. |
|
| |||
| |||
| 1. Den aktuelle trådløse nettverkskortet må være koblet til konsollen. For en Xbox 360 trådløst nettverk setup, en WiFi-adapter som kan kobles til en USB-port brukes ofte. For en Xbox, skal du bruke en WiFi-adapter som kobles til Ethernet-porten. (Dette kalles også et trådløst nettverk bridge) 2. Den xbox360 (eller XBox) konsollen skal nå være slått på og den trådløse innstillinger bør navigert til. For Xbox 360, menyen banen "System -> Network Settings -> Edit Settings". skal følges. For Xbox imidlertid menyen sti som skal følges er "Innstillinger -> Network Settings -> Advanced -> Trådløs -> Settings" 3. Nå vil SSID (Service Set Identifier) av konsollen skal settes for å matche SSID for nettverket ruteren. Hvis den trådløse ruteren som skal brukes er satt til å kringkaste sin SSID, og visningen av Xbox 360 (eller XBox) konsollen skal ha SSID, og det skal være forhåndsinstallert valgt. Hvis SSID er ikke preselected, deretter "Angi Ikke oppført Network" er å bli valgt, og SSID er å være der. Dette trinnet er viktig når du oppretter en Xbox 360 trådløst nettverk oppsett. 4. Trådløse rutere bruker et nettverk kalt "infrastruktur". Følgelig Nettverk Mode skal settes til "infrastruktur". 5. Sikkerhetsrådet Type Xbox 360-konsollen og Xbox-konsollen skal settes til kamp den trådløse ruteren. Den trådløse ruteren kan bruke WEP-kryptering, og da er denne innstillingen skal brukes til Xbox 360 (eller XBox) konsoll. Den trådløse ruteren kan bruke WPA-kryptering, da dette alternativet må være aktivert på Xbox 360-konsollen, og bruker samme krypteringsnøkkel som på router.However, Xbox ikke støtter WPA-kryptering, og derfor er den ikke kan koble til en trådløs router med WPA aktivert. 6. Innstillingene skal lagres og funksjonaliteten til nettverket er å bli godkjent. På Xbox 360, det "Test Xbox Live Connection" alternativet skal brukes for å kontrollere om Xbox 360 trådløst nettverk oppsett er vellykket. På Xbox imidlertid Wireless Status skjermbildet viser statusen for tilkoblingen til den trådløse ruteren. Koble Status skjermen på Xbox viser status for forbindelsen med Xbox Live! via Internett. Fant denne håndboken. Gi oss beskjed hvis du får problemer. |
|
| |||
| |||
| Hei Dave, takk for den raske svar og info. Når jeg kan få ham av X-Box vil jeg prøve det tror det skal fungere har jeg funnet noen av tingene du nevnt under ruteren slik vil prøve dem senere eller i morgen. Han bruker den via en lang kabel kjører fra sitt soverom ned trappa og inn i ruteren for øyeblikket lol. Takk igjen. |
|
| |||
| |||
| Ruteren legger ut et signal som standard så vil sannsynligvis ikke trenger endring. Xbox må konfigureres til pickup som signal. Hvis du slår på Xbox uten en CD på det den skal støvel til det er i bygget operativsystemet og innstillingene vil bli der inne. |
|
| |||
| |||
| Hei Dave, fulgt ditt råd, og det er nå fungerer. Tok det meste av en dag å få ham av den for å prøve, men etter noen minutter med å sette inn kodene fra ruteren det fungerte fint. Takk for all hjelp. |
|
| |||
| |||
| Great stuff, glad jeg kunne hjelpe. |
|
| |||
| |||
| Hei Dave Bare lest denne tråden og har en lignende situasjon, hvor jeg måtte trail en kabel med RJ45 kontakter fra min trådløse ruteren til mine sønner xbox 360. Han har Xbox Live satt opp nå, og alt i orden. Nå, i stedet kjøpe den anbefalte trådløse kortet (ca. £ 60) var jeg håper å prøve å spare penger ved å bare kjøpe en grunnleggende trådløse USB-adapteren. Jeg har lest et sted at du kan komme unna med å bruke et billigere alternativ, men ønsket å sjekke først - antagelig Microsoft vil trolig bare tillater at du bruker drivere for eget adapter? (afterall, de vil at du skal kjøpe sin egen maskinvare og hoste opp ekstra! ) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De fleste jobber ikke ... og de er ikke der i nærheten av like god som 360s.