![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nå ja, jag har en socket754 borrkärna och en PSU kalkylator min maximala effekt användning kom ut på 297watts vid full belastning och de flesta 300watt PSU är endast nominellt vid 300watts för mycket korta perioder. Med PSU: s är det ofta värt att ha en bit av en "overhead" så kan du lägga till maskinvara utan problem och inte heller stam din PSU för mycket.
En PSU kommer bara ge ut wattal behövs det inte och är inte avsedda att köras på den högsta produktionen dag ut och dag in. De närmare en PSU högsta du kör, det varmare det kommer att få. Den varmare det blir, desto kortare är det livslängd När cheapo PSU's dö, de brukar orsaka skada på andra delar av datorn, bara be någon e-maskinens ägare som har stått inför en fin stor räkningen eftersom deras cheapo standard PSU gått bang och tagit moderkort med det. Som jag sade tidigare, jag använder en 450watt PSU, och eftersom det är maximal effekt är en rimlig bit ovanför högsta mitt system kräver luften kommer ut på baksidan av det har aldrig varit mer än lite varm, även i mitten av sommaren ( inte att vi hade en stor en i år). Mitt System: Glowbox
|
|
| |||
| |||
| väl erm jag tror det dags att göra en mental notering sedan: not till mig själv: uppgradera PSU ASAP slutet av not till mig själv lol och eftersom allt är på adaptrar jag verkligen tycker att det är dags för en uppgradering, även om jag vill uppgradera min styrelse, na inte värt att riskera det ..... lol Tack för Info finns ..... |
|
| |||
| |||
| Inga problem alls. Om du behöver några råd om vad PSU att gå för då posta i tråden och vi kommer att göra vad vi kan för att hjälpa ytterligare.:) |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| som jag brukar säga till mina vänner. Citat:
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Yea, PSU är något du ändrar din budget för att passa, inte tvärtom.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| PSU räknare är skräp och du förmodligen att köra en större dö sized single-core i det förflutna. Men en bra billiga Corsair eller andra SeaSonic är alltid en bra idé och kommer att pågå du alltid. Det finns ett 380 Earthwatts på NewEgg för likadana $ 35, ni kan hitta något liknande i Storbritannien.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|