![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hej alla ![]() jag bygga mitt eget fall snart ut perspex och jag vill använda 2 psu en för st komponenter och den andra säger 150watts att köra alla fläktar watercooling och LCD-skärmar etc som fallet kommer att bli stora och på framsidan av ärendet kommer att bli 2 140mm fläktar som jag gillar att göra något annorlunda ![]() Problemet är bara hur skulle jag få både psu är att Tern på samtidigt? om eneyone nows kan du låter mig inte snälla Jag kunde hotwire dem skriva? Jag kommer att lägga upp snart igen när jag är byggnaden fallet med bilder
|
| |||
| |||
| Hej pete21 Im ingen expert men vad ive läsa - att öppna och Messing med PSU: s är riskabelt. Dont vill tvivel din expertis, men jag skulle hållning med försiktighet. Är en enkel skarv samband vid start knappen är bästa alternativet. Eller kanske en större inre PSU (1000W) lämnar mer utrymme och det skulle innebära mindre värme och buller. Låt mig veta hur du fick den som det låter ambitiöst. Giga095 |
|
| |||
| |||
| Här har du. Från "outonanisland" från överklockare Australien Forum - ive framgång gjort detta mod tidigare, ta grönt och svart tråd från din sekundära psu (google psu hotwiring om du inte vet vilken tråd) och sedan ta din primära psu som ansluts till din mobo, få ett lättare och smälta vissa av Plastbeläggningen utanför den grön och svart tråd (samma tråd som innan) och skarv i den sekundära psu svart och grön tråd, band upp allt gott och väl, slå på strömbrytaren på din st och hon bör brand upp. om det vid första Det spelar ingen ström, kontrollera att knappen på baksidan av båda PSU: s är satt till den. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| http://www.computer-juice.com/forums...omputer-17317/ Hälften sätt att konversation är en länk till en tutorial gör bara vad du vill göra. Edit: Nej, thats dum. Jag försökte punkt du till din egen webbplats ... Vad ni inte vet hur man gör? Du verkar veta lite om primära urvalsenheter?
|
| |||
| |||
| En annan sak som jag vill föreslå är att du ser till att åtminstone CPU kylare och kritiska fläktarna är på samma strömförsörjning som centrala komponenter (processor). På så sätt, om en PSU dör, åtminstone processorn inte kommer att få BESK.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| thats om hur hotwire en psu inte hur man får 2 psu att köra samtidigt med en switch ![]() Citat:
__________________ |
|
| |||
| |||
| och tack för att io hur wotwire och kommer att göra under ![]() Citat:
__________________ |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jo det är i princip samma sak, tror jag, om du kopplar på strömmen stift tillsammans, när man får startförbud av moderkort (talar PSU att sätta på) den otherone skall grundas också causeing att en vara påslagen också. Men om du gör det på det viset, inte har de idvervidual cuircuit brytare kopplas direkt till de som pluggar, eftersom det skulle ställa dem även om det inte är något fel.
| |||
| |||
| Citat:
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| eftersom det sätt jag sa var bara att använda 1 jord (från endast 1 PSU) som brytare upptäcka någon skillnad mellan levande och neutrala kablar, var och en kommer att ha en liten skillnad. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nya fall | Cew27 | Cases & Power Supplies | 5 | 27 april 2008 14:27 |
| Bästa fall!?? | gaza14 | Cases & Power Supplies | 12 | 5 april 2008 09:24 |
| Bästa fall för mig | Raver | Cases & Power Supplies | 5 | 6 december 2007 02:24 |
| Letar du efter ett fall | Vlad | Cases & Power Supplies | 9 | 4 december 2007 08:22 |
| Bästa fall? | clintondavidn | Cases & Power Supplies | 7 | 16:e sep 2007 06:31 |
| Thread Tools | |
| |