mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

80mm till 120mm adaptrar?

Reply

Thread Tools
Old 11 oktober 2008, 13:59
Ledamot Gruppen

Default 80mm till 120mm adaptrar?

heyy det

detta kan vara en riktigt dum fråga, men sjuka frågar ändå
mitt fall har 4x 80mm fläkt grill / hål eller vad du vill kalla dem, är det värt att använda 80mm till 120mm adaptrar? mina fans göra en hel del buller som det är, trots mina försök att göra dem quiter. im också försöka öka mängden luftflöde hela fallet. skulle adaptrar göra stor skillnad? eller WÜD de begränsa mängden flöde?

Skål, MCTW
Old 11 oktober 2008, 14:19
Givargruppen

och du kunde göra ett 9v mod till din 80 fans? Jag använder en 120 mm adapter på min CPU och det wispers eftersom 120mm fläkt som blåser tho ett 80mm hål luften movment är pritty stark som försöker att flytta en massa luft tho den 80mm hål finns det något sätt och skulle kunna göra det gäller hål a120mm? sparar du en adapter då och rymden

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 11 oktober 2008, 14:28
Ledamot Gruppen

ive redan tänkt på det 9v idé. im går att köpa en fläkt registeransvarige vid en viss tidpunkt, eftersom en hel del av Temne min pc isnt arbetar mycket hårt, så inget verkligt behov av kylning vara full. och för att utvidga hål? Jag tror att jag kunde, men jag verkligen dont vågar, som alla perspex fall: P ive arbetat med perspex innan och har en vana att knäcka. kan gå Adaptrar om det doesnt begränsa luftflödet till mycket.

MCTW
Old 12 oktober 2008, 02:58
Givargruppen

Uh, ett 80mm öppning kommer att bli en 80mm öppnande, såvida du inte gå in där med en dremel. En 120mm fläkt som kommer att snurra långsammare än 80mm, så det kommer att bli mycket mindre funktionell än att bara 80mm fläktar i det i första hand.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.