mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Strømforsyninger

Register

Rådgivning, der er nødvendig på visse tilfælde fans jeg købte

Reply

Thread Tools
Old 9. juni 2009, 18:52
Ny Medlem Gruppen

Default Rådgivning, der er nødvendig på visse tilfælde fans jeg købte

Jeg købte FØLGENDE FAN, En 80mm fan, der flytter gerne 80 cfm eller sådan noget. Nå min pc er ret cool, men udelukkende for høj. Jeg var ude af stand til at justere hastigheden i bios, vinduer, eller enhver anden software baseret soultion.

Den leveres med et 4 pin molex, og en 3-bens stik med kun en ledning. Når de 3 pin bruges det vil rapportere rpms. Så jeg besluttede at se nærmere på blæserhastighed ting i hardware form. Desværre er de alle synes at kræve 3 pin stik, og min 3-bens stik kun har den ene ledning.

Dette førte mig til dette produkt, Denne her tråd, Der ligner det kan gøre det trick. Men jeg bemærker, 2 ledninger der mangler fra 4 pin ende, og jeg dont kende, hvis denne vil rod med blæseren, forvolde molex har 4 ben med 4 ledninger. Jeg har også bemærket, at ventilatoren kun har 2 ledninger der går ind i det fra molex stik, røde og sorte, der er også de eneste 2 på adapter jeg fandt.

Desuden ville jeg så gerne krog ventilator til en af disse tyder ovenstående adapter gør disse elementer kompatible.
Jeg vil gerne bestille de dele ASAP, og jeg vil gerne høre fra flere knowledgable folk, før jeg for ting, der vil tage et par dage til at komme først til at finde det doesnt arbejde. Please help I'm temmelig forvirret.

Thanks in advance.
Old 10. juni 2009, 06:29
Medlem Gruppen

Jeg havde det samme problem med min pc, forventer med 4 fans, forvirret ledninger her kommer vi! På en hvilken som helst måde

Ret, fan, du har købt kører på over 5000 rpm, med er vanvittigt hurtigt, hvilket gør det meget højt, men meget effektivt! Den Fan controller du har linket til, er perfekt til at løse dette. Men som du har påpeget, er den registeransvarlige kun arbejder for 3pin fan stik, som din fan har ikke (godt, det gør, men ikke at du kan bruge til magten det).

Så har du brug for at få en adapter fra molex til 3pin. Desværre i cant synes at finde en på newegg, adapteren du er knyttet til, vil ikke arbejde i denne sag. Det kan være rewired, så de passer dog vil du være glad for at gøre dette? den ikke vil blive kompliceret. Hvis du er syg vise dig hvordan.

Og for at besvare dine andre spørgsmål. det kun har 2 kabler fordi fans kører på 12V, molex har 12V og 5v, så det kun har behov for 12V.
Old 10. juni 2009, 08:41
Donor-Gruppen

Ikke 3 ben specifikt for hastighed tilpasning? dvs. du skal bruge en kompatibel fan, kan du konvertere den anden vej rundt, men ikke på den måde, du forsøger jeg er bange.

Du kan få Fan Controllers for Molex, de simpelthen regulere spændingen fra input molex, udsende en mindre spænding på output, afhængigt hvordan du har justeret det.

Probabl den enkleste ting du kan gøre, er shimmy ledningerne over på fan's molex, så det tager 5v saft fra PSU, ikke 12V.

Det vil derefter køre på omkring en halv hastighed, og være meget støjende.
Old 10. juni 2009, 10:10
Medlem Gruppen

Den 3. pin lige rapporter tilbage fan RPM, det afhænger af, om bestyrelsen støtter blæserhastighed kontrol.

Fordy; du kan få adaptere, at vejen rundt, de ofte dont have RPM feedback om, men dens enkle nok til at wire det i. Jeg har 12V molex fans på min pc, disse oprette forbindelse til mandlige molex til kvindelige 3pin adapter, som plug direkte i blæseren controller. Den registeransvarlige (som du sagde) blot justerer spænding.
Du kan også køre blæseren på 7v bare bruge molex, men din PSU er nødt til at være forholdsvis god til det.
Old 10. juni 2009, 10:13
Donor-Gruppen

Oh ok sorry, jeg tror, jeg havde tænkt på noget andet, måske ..

Citat:
Oprindeligt Indsendt af mctw View Post
Du kan også køre blæseren på 7v bare bruge molex, men din PSU er nødt til at være forholdsvis god til det.
Ja, jeg troede, at gøre det 5v var så meget nemmere at forklare og for OP at gøre

Det kræver kun at flytte de to ledninger til de to ledige huller.
Old 10. juni 2009, 10:16
Medlem Gruppen

7v er ret nemt selv ikke er det. Det er lettere, men det gør ikke hjælpe med fan controller, som er 3pin kun :-( irriterende.

Still, de ledninger er ikke så hårdt, og det gør livet meget lettere! Jeg fik adaptere jeg nævnte fra Ebay, men jeg cant synes at se dem nu ...
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Sag fans - Hvilken en skal udstødningen, som man bør indtagelse? phonealone Cases & Strømforsyninger 1 20. jun 2009 04:19
Cooler Master Elite 335 ATX - Sag Fans Ozzie82 Cases & Strømforsyninger 6 28 februar 2009 15:43
Behov for rådgivning for sagen fans ilop12 General Hardware Chat 2 9 januar 2009 20:27
Købt ny sag robina80 Cases & Strømforsyninger 12 7 december 2008 12:53
Kan du tilslutte tilfælde fans parallelt? cammochris Cases & Strømforsyninger 3 20 august 2008 14:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.