![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Ik kocht DEZE FAN, Een 80mm fan die zich als 80 CFM of zoiets. Nou mijn pc is pretty cool, maar het geheel te hard. Ik was niet in staat om de snelheid in het BIOS, vensters, of andere software gebaseerd soultion. Het wordt geleverd met een 4-pin Molex, en een 3 pins aansluiting met slechts een draad. Bij de 3 pins wordt gebruikt zal het verslag RPMs. Dus besloot ik te kijken naar ventilatorsnelheid dingen hardware. Helaas, ze lijken allemaal te eisen 3 pins connectors, en mijn 3-pins connector alleen is het een draad. Dit leidde me naar dit product, Dit hier draad, Dat eruitziet als het kan het lukken. Maar ik merk 2 draden ontbreken van de 4 pins uiteinde, en i dont weet wanneer dat zal puinhoop met de ventilator, de oorzaak zijn Molex heeft 4 pinnen met 4 draden. Ik heb ook gemerkt dat de fan slechts 2 draden gaan in het uit de Molex connector, de rode en zwarte, die ook de enige 2 op de adapter ik gevonden heb. Bovendien, ik wil dan graag haak de ventilator te een van deze suggereert de bovenstaande adapter maakt deze items compatibel. Ik wil graag om de onderdelen zo snel mogelijk en ik wil horen uit meer knowledgable mensen voordat ik spul dat duurt een paar dagen te komen alleen te vinden doesnt werk. Please help ik ben nogal verward. Thanks in advance. |
|
| |||
| |||
| Ik had het zelfde probleem met mijn pc, verwachten met 4 fans, verward bedrading hier komen we! Hoe dan ook Juist, de ventilator die je hebt gekocht draait op meer dan 5000 rpm, met gek snel, waardoor het erg hard, maar zeer efficiënt! De Fan controller je hebt gekoppeld aan is perfect op te lossen. Echter, zoals u hebt gezegd, de controller werkt alleen voor 3pin fan connectoren, die uw ventilator niet (ok, het doet, maar niet dat u kunt gebruiken om de macht is). Dus, je moet je een adapter van Molex naar 3pin. Helaas i cant lijken om er een te vinden op newegg, de adapter die u in verband met niet werkt in deze zaak. Het kan worden rewired aan te passen echter zou u graag om dit te doen? zijn niet te ingewikkeld. Als je bent, ziek laten zien hoe. En om te antwoorden op uw andere vraag. zij alleen heeft 2 kabels omdat fans draaien op 12v, Molex heeft 12V en 5V, dus het hoeft alleen de 12v. |
|
| |||
| |||
| 3 pennen zijn niet specifiek voor snelheid aanpassing? dwz. hebt u een compatibele ventilator, je de andere manier rond, maar niet de manier die u probeert Ik ben bang. U kunt Fan Controllers voor Molex, ze gewoon regelen de spanning van de input Molex, het uitsturen van een minder spanning op de output, afhankelijk van hoe je het hebt aangepast. Probabl de eenvoudigste wat je kan doen is trillen de draden boven op de fan's Molex, zodat het met de 5V sap van de PSU, en niet de 12v. Het gaat dan draaien op ongeveer de helft van de snelheid, en zijn veel stiller. |
|
| |||
| |||
| De 3e pin alleen verslagen terug de ventilator RPM, het hangt de vraag of de raad steunt ventilatorsnelheid controle. Fordy; kunt u adapters die manier rond, ze hebben vaak dont RPM feedback al, maar zijn eenvoudig genoeg is om het draad inch Ik heb 12V Molex fans op mijn pc, deze verbinding te maken met mannelijke Molex voor vrouwelijke 3pin adapters, die stekker direct in de fan controller. De controller (zoals je zei) alleen past de spanning. U kunt ook het uitvoeren van de fan op 7V alleen met behulp van de Molex, maar uw PSU moet worden relatief goed voor. |
|
| |||
| |||
| Oh ok sorry, ik denk dat ik dacht aan iets anders misschien .. Citaat:
![]() Zij vereist alleen het verplaatsen van de twee draden in de twee vrijgekomen gaten. |
|
| |||
| |||
| 7V is lekker makkelijk maar is het niet. Het is gemakkelijker, maar het doesnt helpen met de fan controller, want dat is alleen 3pin :-( vervelend. Nog, de bedrading is niet zo moeilijk, en dat maakt het leven een stuk gemakkelijker! Ik heb de adapters die ik noemde van eBay, maar i cant lijken ze nu ... |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Zaak fans - Welke moet uitlaat, waarvan een moet worden inname? | phonealone | Cases & Power Supplies | 1 | 20 jun 2009 04:19 |
| Cooler Master Elite 335 ATX - Case Fans | Ozzie82 | Cases & Power Supplies | 6 | 28 feb 2009 15:43 |
| Advies nodig voor het geval de fans | ilop12 | Algemeen Hardware Chat | 2 | 9 Jan 2009 20:27 |
| Gekocht nieuw geval | robina80 | Cases & Power Supplies | 12 | 7 Dec 2008 12:53 |
| Kunt u verbinding geval fans parallel? | cammochris | Cases & Power Supplies | 3 | 20 aug 2008 14:46 |
| Thread Tools | |
| |