mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærevesker & Strømforsyning

Register

Råd behov på enkelte tilfelle tilhenger jeg kjøpte

Reply

Thread Tools
Old 9 juni 2009, 18:52
New Member Group

Default Råd behov på enkelte tilfelle tilhenger jeg kjøpte

Jeg kjøpte DETTE Fan, En 80mm vifte som flytter gjerne 80 cfm eller noe. Vel min PC er ganske kul men helt altfor høyt. Jeg var ikke i stand til å justere hastigheten i bios, vinduer eller annen programvare basert soultion.

Den leveres med en 4-pin Molex, og en 3 pin kontakt med bare én tråd. Når 3 pin brukes det vil rapportere RPMer. Så jeg bestemte meg for å se inn vifte hastighet ting i maskinvare form. Dessverre er de alle synes å kreve 3 pin kontakter, og min 3 pin kontakt bare har en wire.

Det førte meg til dette produktet, Dette her wire, Som ser ut som det kan gjøre knep. Men jeg merker 2 ledninger mangler fra 4 pin slutten og jeg dont vite om det vil rotet med vifte, føre sin Molex har 4 pins med 4 ledninger. Jeg la også merke til at viften kun har 2 ledninger som går inn i det fra Molex-kontakt, rød og sort, som er det eneste 2 på adapteren i funnet.

I tillegg er jeg så gjerne krok ventilatoren til en av disse foreslå ovenfor adapter gjør disse elementene kompatible.
Jeg ønsker å bestille deler ASAP og jeg vil gjerne høre fra flere knowledgable folk før i rekkefølge ting som vil ta noen dager å komme bare for å finne det doesnt work. Hjelp jeg er ganske forvirret.

Takk på forhånd.
Old 10 juni 2009, 06:29
Medlem Group

Jeg hadde det samme problemet med min PC, må du regne med 4 vifter, forvirret ledningsnett her kommer vi! Uansett

Rett, fan du har kjøpt går over 5000 rpm, med er bare tull fort, slik at det er svært høyt, men veldig effektivt! The Fan controller du har koblet til, er perfekt for å løse dette. Men som du har påpekt, kontrolleren fungerer bare for 3pin fan connectors, som fan ikke har (vel, det gjør det, men ikke som du kan bruke for å slå den).

Så du trenger en adapter fra Molex til 3pin. Dessverre i cant synes å finne en på newegg, adapteren du linket til fungerer ikke i dette tilfellet. Det kan være rewired å passe imidlertid ønsker du gjerne gjøre dette? det ikke kommer til å være komplisert. Hvis du er syk viser deg hvordan.

Og for å svare på andre spørsmål. den bare har 2 kabler fordi viftene kjøres på 12V, Molex har 12V og 5 V, slik at den bare trenger 12V.
Old 10 juni 2009, 08:41
Donor Group

Ikke er 3 pins spesielt for hastighet justering? ie. trenger du en kompatibel fan, du konverterer omvendt, men ikke måten du prøver jeg redd.

Du kan få Fan Kontrollere for Molex, de ganske enkelt regulere spenning fra skriving Molex, gi ut en mindre spenning på utgang, avhengig hvor du har justert den.

Probabl de enkleste ting du kan gjøre er shimmy ledningene over på fan's Molex, slik at det tar 5 V juice fra PSU, ikke 12V.

Det vil da kjøre på rundt en halv fart, og være mye roligere.

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 10 juni 2009, 10:10
Medlem Group

3. pin bare rapporter tilbake fan RPM, det avhenger om styret støtter fan fartskontroll.

Fordy; du kan få adaptere sånn rundt de ofte ikke har RPM tilbakemelding om, men den enkle nok til wire det i. Jeg har 12V Molex tilhenger på min PC, disse kobles til mannlige Molex til kvinnelige 3pin adaptere, som kobler direkte til ventilatoren kontrolleren. Kontrolleren (som du sier) bare justerer spenning.
Du kan også kjøre viften på 7v bare bruker Molex, men PSU trenger å være relativt god for det.
Old 10 juni 2009, 10:13
Donor Group

Åh ok sorry, jeg tror jeg tenkte på noe annet kanskje ..

Sitat:
Originally Posted by mctw View Post
Du kan også kjøre viften på 7v bare bruker Molex, men PSU trenger å være relativt god for det.
Ja, jeg tenkte at gjør det 5 V var så mye enklere å forklare og for OP å gjøre

Det krever bare flytte de to ledningene til de to ledige hull.
Old 10 juni 2009, 10:16
Medlem Group

7v er ganske enkelt om ikke det. Det er lettere, men ikke hjelpe med vifte kontrolleren, som er 3pin bare :-( irriterende.

Likevel ledningene er ikke alle som harde, og det gjør livet enklere! Jeg fikk kortene nevnt fra Ebay, men jeg skrånende gjøre inntrykk av å se dem nå ...
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.