mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

AMD Water Cooling nödvändigt?

Reply

Thread Tools
Old 15 juni 2009, 19:52
New Member Group

Default AMD Water Cooling nödvändigt?

Hej allihopa. Jag har redan försökt att titta på andra trådar om vatten kylning, men ingen egentligen direkt tot han fråga jag har.

First off, jag kör en AMD 3.2ghz Phenom II X4, 700w OCZ GameXStream PSU, Asus M4A79T Deluxe moderkort, ATI Radeon 4870 grafikkort, 4 GB 1600 DDR3 Ram.

Nu .. Jag letar för överklockning några av mina saker, viktigast av processorn till 3,9 GHz.

Jag har hört att det kan köras på luft vid 3,9, men är det verkligen så bra att köra den på 3,9 på luft? Kommer mitt system rinnande varmt? Jag är ganska säker på att det blir rinnande varmt minst sagt. Jag har för närvarande 2 120mm fläktar i fallet, plus en mindre 80mm fläkt i fronten och PSU fläkten på toppen av en eftermarknad CPU kylare. Jag är inte säker på om detta är tillräckligt för att göra övergången från 3,2 GHz till 3,9.

Skulle ni föreslå watercooling för det? Om så jag skulle förmodligen överklockning är högre än 3,9.

Om watercooling är nödvändigt, vad skulle du föreslå för min dator? Jag vill hålla priset ganska lågt om det är möjligt. Jag är också ... inte störst på montering. Hur svårt / lätt är det att ställa in watercooling av dig? Skulle ni föreslå en professionell göra det?

Tack på förhand.
Old 16 juni 2009, 08:52
Ledamot Gruppen

Ett anständigt luftkylare är bra. Vilken temperatur är det du kör på nu?
Old 16 juni 2009, 19:12
Givargruppen

Vatten kylning är aldrig nödvändigt.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.