mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Antec 1200 chassi fläktkontroll

Reply

Thread Tools
Old 1 januari 2009, 23:09
Ledamot Gruppen

Default Antec 1200 chassi fläktkontroll

Jag har ett Antec 1200 fall och jag undrade hur jag skulle gå tillväga för att ansluta chassi fläktarna till moderkortet för kontroll via mjukvaran. Jag tror att jag skulle behöva en adapter eftersom de är molex kablar för ström. Om det är sant, är det en sådan adapter?
Old 2 januari, 2009, 08:09
Rik
Banned Group

Jag är inte ens säker på om programvaran finns att göra vad du vill!

Mitt System: Glowbox

Processor (s):
AMD Athlon 64bit 3000 + Newcastle S754
Moderkort:
Asus K8V-X
RAM Minne:
512meg Infineon PC3200
Grafikkort (s):
Sapphire Radeom 9600 Pro Atlantis 128MB
Ljudkort:
AC97
Hårddisk (s):
40gig, 80gig och 200gig
Optisk enhet (er):
1 * cd-brännare, 1 * DVD-rom
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Nu internet
Monitor (s):
Dell 19 "
Operating System (s):
XP Pro
Old 2 januari, 2009, 08:22
Ledamot Gruppen

Kanske du missförstod mitt inlägg. Jag försöker bara lista ut hur du ansluter chassit fläktar till mitt moderkort så jag kan använda den programvara som följde med mitt moderkort eller andra, som låter dig övervaka och kontrollera chassi fläktar.
Old 2 januari, 2009, 09:30
Ledamot Gruppen

Molex är makt sista jag minns, inte du lite nubs på framsidan vänder du dig till att öka eller minska fläkthastigheter?

Jag tror att den enda fläkten kopplad till moderkortet är CPU-fläkten så att den kan snurra snabbare när processorn blir varm.
Old 2 januari 2009, 10:00
Ledamot Gruppen

Jag tror jag hittat det jag behöver, men jag är inte säker på spänningen för varje fläkt. 8 spänn för varje 4-pin molex till en 3-pin adapter (som får plats på mobo) förefaller inte värt det för mig nu när jag ser på det.
Old 2 januari, 2009, 11:32
Ledamot Gruppen

har fått 6 fläktar, 7 om du lägger till din egen. Thats 48 spänn åtminstone, förmodligen en kostnad som du inte behöver, särskilt eftersom fallet låter som en orkan om du lägger dem ovanpå = P
Old 2 januari 2009, 12:10
Rik
Banned Group

Alla program för mobo (motheboard) kommer bara tillåta dig att se fläkthastigheter, inte justera dem.
Old 2 januari, 2009, 13:21
Ledamot Gruppen

Mitt moderkort (Asus P5Q Deluxe) visar att jag kan ändra hastigheterna chassifläkt via den programvara som följde med. Det kan låsa alternativet när den har fans ansluten eller något, jag vet inte säkert.
Old 2 januari, 2009, 14:23
Rik
Banned Group

Jag har också en ASUS mobo. Även om programvaran som följde med det ser ut kan styra fläkthastigheter, kan det inte.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.