![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Om någon skulle vara snäll följande systemet att jag kommer att köra på datorn. Jag bygger det själv och det kommer att användas för video utgåva och vissa lätta marknadsföring produktion. I princip behöver jag veta vad som är ett bra argument för denna enhet, plus är mitt nätaggregat bra. Tack.
CPU-fläkt: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (775) Strömförsörjning: Cooler Master Real Power Pro RS850EMBA 850W Grafikkort: NVIDIA Quadro FX 3400, FX3400 PCI-Express, 256MB, Dual DVI, CAD, DCC Ljudkort Sound Blaster X-Fi XtermeMusic Audio Card Processor. Intel Core 2 Duo E6850 Conroe 3,0 GHz 4M delat L2-cache LGA 775 Minne CORSAIR 4GB (2 x 2 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) (Antal 2) - Moderkort ASUS P5K WS LGA 775 Intel P35 ATX Intel |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag känner inte ditt grafikkort men Im säker din PSU är upp till jobbet.
Valet av fall handlar mer om personlig preferens än någonting annat (det måste ATX och givetvis stort nog att rymma CPU Cooler). Vad är du villig att betala och vad ni vill att det ska se ut? En röd utlänningar huvudet med blinkande lampor lol eller en diskret funktionell fall som smälter väl med dina andra grejer (TV / DVD etc)? Mitt System: Krlll
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Bra post Krill
. Hej igen Clinton, som Krill stater det handlar om personliga preferenser. Vissa personer som "Bling" faktor, några, som jag själv, liksom undervärderas och subtila. Vad budgeten för ditt fall? Vilken av följande läger gör du i? På ditt skrivbord eller på golvet? Ge oss svar på dessa frågor och det kommer stöd för att ge er några exempel. När det gäller psu. 850w är massiv overkill och Coolermaster PSU's (de inte göra sina egna) tenderar att köra varm. Jag har sagt följande om ett par nya trådar, men det fallet för psu du citerade är en standard storlek ATX-målet, som har att brottas med en hel del Heatsinks (mer wattal mer Heatsinks) vilket betyder att de är alla krossade i fallet, minska luftflödet och öka omgivande värme. Jag rekommenderar, om du vill gå hög wattal, en kompromiss (i wattal ändå inte i kvalitet) i Enermax Infiniti 720w. En av de bästa psu's på marknaden idag. Med tanke på resten av ditt bygga det är vettigt att få en mycket god kvalitet psu.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag har Antec P150 och jag tycker att det är ett riktigt fint mål. Dess en bra storlek medium tornet, mycket underskattade och ett bra val om du letar efter något tyst (till exempel den montering som nedskärningar hårddisk buller till praktiskt taget noll, ljud dämpning skivor, etc). Min kom med en PSU men det finns en version utan strömförsörjning kallas Antec Solo. Tyvärr har inte det billigaste gäller på marknaden, men kanske värt en titt. Om du behöver något större sedan Antec p180 serien är högt ansedda, med botten montering PSU avsnitt, men inte billigt. Får inte den typ av sak som du letar efter men jag trodde värt att nämna för säkerhets skull.
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jag skulle vilja ha ett fall under ett hundra oss dollar (jag är på en budget och den här datorn hittills kostar mig mer än $ 2300 - oss). Jag skulle säga att det hör till den senare av de två anges. . . Efter allt jag tror månen landning var falska så utlänningar är inte min sak hahahahahaha. Verkligen Men jag vill ha något som ser professionella eftersom detta kommer att användas för mitt företag. Det kommer att vara igång från golvet. När det gäller makt frågan, jag antar att jag bara inte förstår begreppet. Jag vill inte bli fångade i regnet utan paraply. Betyder det vettigt? Jag ville använda en söt liten metafor som skulle ge ett leende, men jag vill inte vara den person som "Öppna min mun och undanröja alla tvivel." haha |
|
|
|||
|
|||
|
Lol,
![]() Det skulle vara Antec 900 då. Men ja, det P150 är en bra fråga, mycket elegant och bara något dyrare än 900 nu. Antingen kommer att vara ett bra komplement till de bygga. Ta en titt på era sidor och se om du kan få antingen på (eller under) budget, om du inte kan få en titt för Jeantech Phong (uttalas "Fong" innan någon gör något fart skämt) INTE Phong 2 som inte så bra värde för pengarna. Den Phong är en superb budget fall.
|
|||
|
|||
|
Awesome tack. Jag tyckte att 900 för ca $ 100 och såg en recension om den och det verkar jättebra.
Nu som de PSU förklara detta begrepp för mig. Anledningen är jag orolig eftersom jag gjorde en av dessa online beräkningar av wattal behövs och det equaled nästan 850w. Nu om det är korrekt Jag förstår inte hur något som är mindre än vad som går att köra datorn utan att orsaka fel. Jag antar att inte alla användbara watt kommer att tömmas på en gång, men även på detta att det kommer att bli inte mindre än 700. Som innan jag får inte ha en god förståelse för detta. Om du kunde förklara för mig hur detta fungerar. Tack så mycket. |
|
|
|||
|
|||
|
Antec 900 ftw Jag har en arbeten stor sparkar men ... Jag vet inte mycket om psu's men jag skulle säga sitt bästa för att gå med en bra sådan som du inte vill att det ska misslyckas och boom din eliten datorn är stekt. Du måste också hänsyn till att du är mest korrekt ska uppgradera och du vill inte behöva köpa en helt ny psu bara orsakar din nya komponenter som inte fungerar på det bästa ... oh ja, och du skulle inte behöva en ny CPU-fläkt orsaka Intel fläkt och Antec 900 kommer att hålla din CPU på ca 20c / 40C vid full belastning om inte din overcloacking ... Jag har just samma CPU ...
|