mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Kunt u verbinding geval fans parallel?

Reply

Thread Tools
Old 20 augustus 2008, 09:09
Lid Fractie

Default Kunt u verbinding geval fans parallel?

ive net besteld drie 40mm 3 pins fans en vroeg me af of het mogelijk zou zijn aan te sluiten parallel aan het systeem. fan header, als ik naast de macht en dan gebruik maken van het rpm leiden uit slechts een, zou ze werken?

iemand probeerde dit eerder?

bedankt
chris
Old 20 augustus 2008, 10:16
Moderator Groep

Het kan, maar je wil niet meer bedragen dan het wattage het moederbord kan zetten op die kop. Is het moederbord slechts een extrafn header?

Ook denk ik dat de RPM idee zou werken, technisch, maar het moederbord misschien niet leuk vinden.

Beste zou zijn om ze op een Molex, namelijk een over de kop.

Hebt u nagedacht over wirng ze in serie, dan zouden zij allemaal op een 1 / 3 langzamer. Of doet een 7 volt / 5 volt mod voor hen .. Google is.

Ook,, 40mm fans zijn doorgaans zeer luidruchtig. Hoe groter het stiller.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 aug 2008, 13:02
Lid Fractie

dat lijkt op een echt goed idee, ziek zijn ga morgen benieuwd of ik kon een variabele weerstand op de 5V lijn en zie hoe weinig ik kan laten vallen voor de fans uitknippen? zou dat beschadiging van de PSU?
Old 20 aug 2008, 14:46
Moderator Groep

Geen schade toebrengen aan de PSU, maar de meeste fans zal niet starten onder 5V.

Als u in electrickery je kon bouwen van een eenvoudige Pulse Width Modulation controller (Google it)

Of gewoon mod hen als dit .. http://www.techpowerup.com/articles/other/137

U kunt alleen spelen met het totdat u de juiste snelheid / geluidsniveau.

Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Zaak fans - Welke moet uitlaat, waarvan een moet worden inname? phonealone Cases & Power Supplies 1 20 jun 2009 04:19
Is een systeem moeten volledig worden ingebouwd voor het geval de fans aan het werk Bob T Cases & Power Supplies 1 17 jun 2009 04:10
Advies nodig over een aantal geval-fans Ik kocht jaymoshud Cases & Power Supplies 5 10 jun 2009 10:16
Cooler Master Elite 335 ATX - Case Fans Ozzie82 Cases & Power Supplies 6 28 feb 2009 15:43
Advies nodig voor het geval de fans ilop12 Algemeen Hardware Chat 2 9 Jan 2009 20:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.