![]() |
|
| |||
| |||
| Ive akkurat bestilt tre 40mm 3 pins vifter og lurte på om det ville være mulig å koble dem parallelt med sys. fan hodet hvis jeg parallelt kraften og bruk deretter rpm bly fra bare én, vil de arbeide? noen prøvd dette før? takk chris |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kan, men du ikke vil overstige effekten hovedkortet kan legge ut på denne overskriften. Har hovedkortet har kun én extrafn topptekst? Dessuten tror jeg RPM idé ville fungere teknisk, men hovedkortet kanskje ikke liker det. Beste ville være å sette dem på en Molex, vidd en på hodet. Har du tenkt på wirng dem i serien, så de ville alle kjøre en 1 / 3 saktere. Eller gjør en 7 volt / 5 volt mod til dem .. Google det. Dessuten, 40mm vifter er vanligvis svært støyende. Jo større blir roligere.
|
| |||
| |||
| som ser ut som en veldig god idé, ill. har går i morgen, lurer på om jeg kunne sette en variabel motstander på 5 V-linjen og se hvor lite jeg kan slippe den før fansen kutte ut? ville det ødelegge PSU? |
|
| |||
| |||
| Ville ikke skade PSU, men de fleste fans ikke vil starte opp under 5 V. Hvis du er i electrickery du kan bygge en enkel Pulse Width Modulation kontrolleren (Google it) Eller bare mod dem som dette .. http://www.techpowerup.com/articles/other/137 Du kan bare leke seg med det til du får riktig hastighet / støynivå.
__________________ serverguy |