mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Kan du ansluta fall fans parallellt?

Reply

Thread Tools
Old 20 august 2008, 09:09
Ledamot Gruppen

Default Kan du ansluta fall fans parallellt?

ive just beställt tre 40mm 3-pin fläktar och undrade om det skulle vara möjligt att koppla dem parallellt med sys. fläkt huvudet, om jag parallellt makten och sedan använda rpm leda från endast en, skulle de fungera?

någon som provat det här förut?

tack
chris
Old 20 august 2008, 10:16
Moderator-gruppen

Det kan, men du vill inte överstiga den wattal moderkortet kan lägga ut på den rubriken. Har moderkortet endast har en extrafn huvudet?

Jag tycker även att RPM idé skulle fungera, tekniskt sett, men moderkortet kanske inte gillar det.

Bästa skulle vara att lägga dem på en molex, nämligen en på huvudet.

Har du tänkt på wirng dem i serien, då skulle alla köra en 1 / 3 långsammare. Eller gör en 7 volt / 5 volt mod till dem .. Google det.

Dessutom, 40mm fläktarna är normalt mycket bullriga. Ju tystare.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 august 2008, 13:02
Ledamot Gruppen

som ser ut som en riktigt bra idé, sjuka har en går i morgon, undrar om jag skulle kunna sätta en variabel resistor på 5v linje och se hur lågt jag kan släppa det innan fansen brytas? skulle det skada psu?
Old 20 august 2008, 14:46
Moderator-gruppen

Skulle inte skada PSU, men de flesta fansen inte kommer att starta under 5V.

Om du i electrickery du kan bygga en enkel Pulse Width Modulation registeransvarige (Google it)

Eller bara mod dem så här .. http://www.techpowerup.com/articles/other/137

Du kan bara leka med det tills du får rätt hastighet / ljudnivå.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Mål fans - Vilket bör avgassystem, som en bör intaget? phonealone Cases & Power Supplies 1 20 juni 2009 04:19
Har ett system måste vara fullt byggd för fallet fans att arbeta Bob T Cases & Power Supplies 1 17 juni 2009 04:10
Rådgivning behövs vissa fall fläktar jag köpte jaymoshud Cases & Power Supplies 5 10 juni 2009 10:16
Cooler Master Elite 335 ATX - Mål Fläktar Ozzie82 Cases & Power Supplies 6 28 februari 2009 15:43
Behöver du råd till fall fans ilop12 General Hardware Chat 2 9 januari 2009 20:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.