![]() |
|
| |||
| |||
| ive just beställt tre 40mm 3-pin fläktar och undrade om det skulle vara möjligt att koppla dem parallellt med sys. fläkt huvudet, om jag parallellt makten och sedan använda rpm leda från endast en, skulle de fungera? någon som provat det här förut? tack chris |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kan, men du vill inte överstiga den wattal moderkortet kan lägga ut på den rubriken. Har moderkortet endast har en extrafn huvudet? Jag tycker även att RPM idé skulle fungera, tekniskt sett, men moderkortet kanske inte gillar det. Bästa skulle vara att lägga dem på en molex, nämligen en på huvudet. Har du tänkt på wirng dem i serien, då skulle alla köra en 1 / 3 långsammare. Eller gör en 7 volt / 5 volt mod till dem .. Google det. Dessutom, 40mm fläktarna är normalt mycket bullriga. Ju tystare.
|
| |||
| |||
| som ser ut som en riktigt bra idé, sjuka har en går i morgon, undrar om jag skulle kunna sätta en variabel resistor på 5v linje och se hur lågt jag kan släppa det innan fansen brytas? skulle det skada psu? |
|
| |||
| |||
| Skulle inte skada PSU, men de flesta fansen inte kommer att starta under 5V. Om du i electrickery du kan bygga en enkel Pulse Width Modulation registeransvarige (Google it) Eller bara mod dem så här .. http://www.techpowerup.com/articles/other/137 Du kan bara leka med det tills du får rätt hastighet / ljudnivå.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Mål fans - Vilket bör avgassystem, som en bör intaget? | phonealone | Cases & Power Supplies | 1 | 20 juni 2009 04:19 |
| Har ett system måste vara fullt byggd för fallet fans att arbeta | Bob T | Cases & Power Supplies | 1 | 17 juni 2009 04:10 |
| Rådgivning behövs vissa fall fläktar jag köpte | jaymoshud | Cases & Power Supplies | 5 | 10 juni 2009 10:16 |
| Cooler Master Elite 335 ATX - Mål Fläktar | Ozzie82 | Cases & Power Supplies | 6 | 28 februari 2009 15:43 |
| Behöver du råd till fall fans | ilop12 | General Hardware Chat | 2 | 9 januari 2009 20:27 |
| Thread Tools | |
| |