mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Bærevesker & Strømforsyning

Register

Datamaskin starter ikke! PS utgave?

Reply

Thread Tools
Old 12 oktober 2008, 17:31
New Member Group

Default Datamaskin starter ikke! PS utgave?

Alright slik Jeg skriver dette for en venn som har dette problemet:

Han flyttet sin datamaskin til en (midlertidig) plassering, og ikke sette koble den til en god kraft bar. Det var et tordenvær og strømbrudd, og neste gang han dro for å slå på datamaskinen ... ingenting skjedde.

Jeg har tatt en titt på det, og ingenting skjer når strømmen knappen trykkes (nettstrøm er riktig tilkoblet). Ingen Lights, No Fan, ingenting (som det er av).

Jeg gjorde en motstand sjekk på utsiden av AC plug og fikk en stor motstand for Line til nøytral. Inside jeg også gjorde en motstand test på Rød til jord og gul til jord kabler. Begge ga resistances av 31 ohm og 200 ohm (jeg tror det er den rekkefølgen... Hvis ikke de kunne være i motsatt).

Dette er en 2 år gammel maskin. Og det er ikke mye støv i pumpehuset. Jeg prøvde motstanden testing på en gammel datamaskin jeg hadde og jeg har omtrent 63 ohm for røde og 1K ohm for de gule (igjen kjører av minne, slik at de kan bli reversert).

Som for spenning. Jeg fjernet pluggene fra harddisker og CD brenner og leser 0V DC og 0V AC når du prøver å slå opp.

Dessuten er det ingen LED slår på mobo og CPU ikke spinn.

Så jeg lurer på om problemet mitt er en PS eller hvis det er en kort ned linjen (mobo).

Takk for hjelpen.
Old 12 oktober 2008, 18:38
Donor Group

høres det de PSU mest likley men det kunne ha tok hovedkort og andre ting med det, men nå vil jeg starte med PSU

Min System: ubr gaming maskin

Prosessor (er):
q6600 G0 @ stock avkjølte ac fryseboks
Hovedkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM-minne:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1GB
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
160GB 7200RPM IDE
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Case / PSU:
modded + malt tilfellet m / 1kw Antec
Cooling:
2 120mm vifter 4 80mm vifter og en HDD
Nettverk / Internett:
dual gigabyte län
Skjerm (er):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 13 oktober 2008, 03:35
Donor Group

Jeg vil definitivt si at strømforsyningen på dette punktet.

Generelt sett, hvis det var ille nok å søppel andre komponenter, det var ille nok til å drepe PSU likevel (og på dette punktet, er det ofte en total tørke minus periferiutstyr, sporadisk HDD / CPU, osv), så du kan like godt bytte i en ny PSU og sjekke det.

Siden det er så gammel, kan du ikke vil kjøpe en ny en - Jeg har om lag 3 PSUs ligge rundt nettopp fra innfesting andres datamaskiner og tvil kan du finne tonn på sparsommelighet butikker (det var ca 10 av dem på en lokal en her , alle tunge på +5 V men greit for alle moderne PC). Definitivt verdt en sjanse for noen få dollar.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Datamaskinen ikke starter ... Hjelp roo97ss General Hardware Chat 21 30 desember 2008 14:40
Datamaskinen prøver å starte, men ...... Primal Rage Outdoors General Hardware Chat 9 10 desember 2008 12:32
Computer Start Up morrowj112 General Hardware Chat 5 15nde sep 2008 15:55
Min datamaskin starter ikke opp? windows3001 Windows-operativsystemer 8 5 mars 2008 14:20
Datamaskinen ikke starter chaz100 General Hardware Chat 4 1 februar 2008 07:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.