mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Datorn startar inte! PS fråga?

Reply

Thread Tools
Old 12 oktober 2008, 17:31
New Member Group

Default Datorn startar inte! PS fråga?

Okej, så jag skriver detta för en vän som har detta problem:

Han flyttade sin dator till ett (tillfälligt) plats och har inte lagt ansluta den till ett bra power bar. Det var ett åskväder och strömavbrott och nästa gång han gick för att sätta på datorn ... Ingenting hände.

Jag har tagit en titt på det och det händer inget när strömbrytaren trycks (nätström är korrekt ansluten). Nr Belysning, No Fan, inget (som det är avstängd).

Jag gjorde en resistens kontrollera på utsidan av AC plug och fick ett stort motstånd till Line till Neutral. Inuti Jag gjorde också ett motstånd test på Red till jord och gula till mark ledningar. Båda gav resistenser av 31 ohm och 200 ohm (jag tror det är så... Om inte de kunde vara tvärtom).

Detta är en 2 år gamla dator. Och det finns inte mycket damm i höljet. Jag försökte motståndet tester på en gammal dator jag hade och jag fick ungefär 63 ohm för röda och 1k Ohm för gul (igen kör off minne så att de kan vändas).

När det gäller spänning. Jag bort pluggarna från hårddiskar och cd-brännare och läs 0V DC och 0V AC när man försöker starta.

Dessutom finns det ingen LED vrida på mobo och CPU inte snurra.

Så jag undrar om mitt problem är en PS eller om det finns en kort fram (mobo).

Tack för hjälpen.
Old 12 oktober 2008, 18:38
Givargruppen

låter som det de psu mest likley men det kunde ha tagit moderkortet och andra saker med det men just nu skulle jag börja med psu

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 13 oktober 2008, 03:35
Givargruppen

Jag skulle definitivt säga strömförsörjningen på denna punkt.

Generellt sett, om det var illa nog att kasta alla andra delar, det var illa nog att döda PSU ändå (och på den punkten, det är ofta en total torka minus kringutrustning, ibland HDD / CPU etc), så du kan lika väl växlingsutrymmet i ett nytt PSU och kollar upp det.

Eftersom det är så gammal, du kanske inte vill köpa en ny - Jag har ungefär 3 primära urvalsenheter ligger runt bara från fastställande andra människors datorer och säkert kan du hitta ton till sparsamhet butiker (det fanns omkring 10 av dem i en lokal här Alla tunga på 5 V men böter för varje modern PC). Definitivt värd ett skott på ett par dollar.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Datorn startar inte ... Hjälp roo97ss General Hardware Chat 21 30 december 2008 14:40
Dator försöker starta men ...... Primal Rage Utomhus General Hardware Chat 9 10 december 2008 12:32
Computer Start Up morrowj112 General Hardware Chat 5 15:e sep 2008 15:55
Min dator startar inte upp? windows3001 Windows-operativsystem 8 5 mars 2008 14:20
Datorn startar inte chaz100 General Hardware Chat 4 1 februari 2008 07:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.