![]() |
|
| |||
| |||
| Så jag fick ett nytt grafikkort tillsammans med några RAM-minne och när jag installerade dem, min dator vill inte starta upp och fläkten i mitt nätaggregat gick galet. Min nuvarande systemet specs är: 200 Watt PSU Pentium 4 - 3.2 GHz 120 GB HDD 512 MB RAM DDR PC3200 Sound Blaster Audigy 2 ZS Radeon 9200 - 128 MB DDR Jag vill installera ett Radeon X1600 Pro, som har 512 MB RAM DDR2 och 2 GB RAM DDR2, men datorn fungerar inte med de installeras. Är detta på grund av en låg PSU eller är det något annat? |
|
| |||
| |||
| Hej och välkommen till TCF. Ja, du allvar måste uppgraderas ditt PSU. Ta en titt på detta PSU Calculator. Regards Howard. |
|
| |||
| |||
| Tack för hemsidan! Hittills har det rekommenderar 307 watt så ska jag gå en bra bit över som gillar 600 watt PSU för framtida uppgraderingar eller bara ta en 350 eller 400 watt PSU? Dessutom innebär den typ av RAM-minne (DDR och DDR2 i mitt fall) frågan vid byte grafikkort och RAM? |
|
| |||
| |||
| I "d rekommendera en PSU på omkring 450 till 500 watt. Din RAM spelar "ingen roll när du byter grafikkort. Om du bestämmer dig för att lägga till mer RAM, bara vara säker på att det matchar du befintlig ram. Det är ingen bra idé att blanda märken / storlekar / hastigheter RAM. Regards Howard. |
|
| |||
| |||
| Betyder det att jag inte får uppgradera från DDR till DDR2 när jag byta RAM? Jag planerar att ta ut DDR helt och ersätta den med DDR2, skulle det fungera alls? |
|
| |||
| |||
| Din mobo handbok kommer att berätta vilken typ av RAM-minne man använder. Se till att du endast använda den rekommenderade typ av RAM. Regards Howard. |
|
| |||
| |||
| Cool, tack för all din hjälp! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vilka är de 115 och 320 Bakom nätaggregat? | boywash12 | Cases & Power Supplies | 10 | 27 juli 2009 23:53 |
| Strömförsörjning | carpious | Cases & Power Supplies | 2 | 1 januari 2008 14:44 |
| CPU strömförsörjning. | ukmm | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 12 december 2007 07:25 |
| Strömförsörjning Q | grahamgb | Cases & Power Supplies | 1 | 5 december 2007 01:14 |
| Nya Strömförsörjning | Varg | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 7 november 2007 14:30 |
| Thread Tools | |
| |