![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle sammen. Dette er mitt første innlegg. Takk på forhånd, for å lese. Forrige uke skrivebordet nektet å starte. Min laptop gikk dagen etter! Jeg tok dem til en butikk i byen og spurte etter en diagnose. Neste dag fikk jeg en melding om meg datamaskinene ble løst. Jeg var litt irritert fordi jeg hadde bare bedt om å få en diagnose, men hey ho. Den PSU på skrivebordet hadde blitt erstattet. Nå, når jeg plugget inn og slått på, er fan startet, men det var ingen effekt på alt fra grafikkortet. Jeg phoned fyren og han fortalte meg at det hadde vært noe problem med harddisker. Så jeg unplugged en og det fungerte. Da jeg byttet over, og det fungerte. Så en harddisk på et tidspunkt er OK. Spørsmålet mitt er, trenger jeg en kraftigere strømforsyning? Her er det omtrentlige spesifikasjoner: AMD dual core prosessor. Nvidia 8500 GT-grafikkort. SoundBlaster Audigy Platinum. En 160GB SATA-harddisk. En 60GB ATA (tror jeg ... en eldre type harddisk). DVD rewriter. 1GB ram. Han tok ut stekt 400W PSU og erstattet det med et billig leter 300W PSU. De to harddisker fungerte utmerket godt sammen før PSU gikk. Jeg er fristet til å kjøpe en god 400W PSU og sette det i meg selv. Er dette en god idé? Alle innspill vil være takknemlig mottatt. Takk for lesing! Jim |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er absolutt det første du kan gjøre, ingen garanti for å være den siste. Hvis han satt i en billig PSU deretter som kan være problemet.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ja det ville sikkert være en løpet av handlingen. Jeg vil gi den en gå. For å være ærlig, jeg har gjort det allerede hvis laptop hadde ikke gått ned samtidig. Jeg ønsker å få mer kjent med arbeider av datamaskiner, så jeg skjønner; ikke å stole på andre. Anyhow, jeg håper det fungerer. Jeg kan ikke forstå hvorfor de to harddisker fungerer ikke sammen lenger. Det eneste som er endret er PSU. Skål! |
|
| |||
| |||
| 2 harddisker trekker mer strøm enn 1, kanskje den ekstra harddisken er like mye for crappy PSU å håndtere? bare et forslag sinn deg. |
|
| |||
| |||
| Hei Ja det er det jeg tenker. Han fortalte meg Jeg var feilaktig, men jeg er ikke veldig imponert over ham. Da jeg tok PC i Jeg spurte ham om en diagnose, for å se hva som var galt. Da han stakk dette 300W Jeantech PSU i det uten å merke den med meg. Nå er det høres ut som det er et helikopter landing på kontoret. Da jeg hentet den hjem ville ikke engang støvel opp cos to harddisker både var koblet til. Noen tjeneste he. Det er jobbet bra på Mo, med en harddisk koblet fra. Bare med en om gangen skjønt. I'll DIY neste gang. Skål Jim |
|
| |||
| |||
| det alltid best å gjøre det selv! Og hvis du er i tvil, kom her :-) |