mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Cases & Power Supplies

Register

Behöver jag ett nytt Nätagg?

Reply

Thread Tools
Old 8 juni 2009, 12:22
New Member Group

Default Behöver jag ett nytt Nätagg?

Hej allihopa.

Det här är mitt första inlägg. Tack på förhand för behandlingen.

Förra veckan mitt skrivbord vägrade att starta. Min laptop gick dagen efter!

Jag tog dem till en affär i stan och bad att få en diagnos. Nästa dag fick jag ett meddelande som talar mig datorerna har fastställts. Jag var lite irriterad cos jag bara bad om en diagnos, men hey ho.

Den PSU på skrivbordet hade ersatts. Nu, när jag inkopplad och påslagen, fläkten började men det fanns ingen produktion alls från grafikkortet. Jag ringde honom och han berättade att det hade varit några problem med hårddiskar. Så jag koppla ifrån en och det fungerade. Sedan jag bytte över och det fungerade. Så en hårddisk på en gång är ok.

Min fråga är, behöver jag en starkare PSU? Här finns grov specs:

AMD Dual Core-processor.
Nvidia 8500 GT-grafikkort.
SoundBlaster Audigy platina.
En 160 GB SATA-hårddisk.
En 60GB ATA (tror jag ... en äldre typ av hårddisk).
DVD rewriter.
1GB RAM.

Han tog ut stekt 400W psu och ersatt det med en billig letar 300W PSU. De två hårddiskar fungerat bra tillsammans innan psu gick.

Jag är frestad att köpa en god kvalitet 400W psu och placera den på mig själv. Är detta en bra idé?

Alla bidrag kommer att vara tacksamt emot.

Tack för läsning!

Jim
Old 8 juni 2009, 14:29
Givargruppen

Det är säkert det första du kan göra, ingen garanti att bli den sista. Om han placeras i en billig PSU då som kan vara problemet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 8 juni 2009, 15:10
New Member Group

Ja det skulle säkert vara ett tillvägagångssätt. Jag ska ge den en gå. För att vara ärlig, jag skulle ha gjort det redan om den bärbara datorn hade inte gått ner på samma gång. Jag skulle vilja få mer förtrogen med att arbeta med datorer så jag behöver, inte att lita på andra.

Hur som helst, jag hoppas det fungerar. Jag kan inte förstå varför två hårddiskar fungerar inte tillsammans längre. Det enda som har ändrats är psu.

Skål!
Old 9 juni 2009, 07:45
Ledamot Gruppen

2 hårddiskar dra mer än 1, kanske den extra hårddisken är bara för mycket för skit psu att hantera? bara ett förslag åtanke dig.
Old 9 juni 2009, 09:12
New Member Group

Hej

Ja det är vad jag tänker. Han sa att jag hade fel men jag är inte särskilt imponerad av honom. När jag tog datorn i frågade jag honom för en diagnos, för att se vad som var fel. Sedan han fastnat här 300W Jeantech psu i det utan att kontrollera den med mig. Nu låter som det finns en helikopter landar på kontoret. När jag tog hem den skulle inte ens starta upp cos de två hårddiskar båda var ansluten. Vissa tjänster va.

Det fungerar bra vid Mo, med en hårddisk kopplas. Endast med en i taget dock. Jag ska själv nästa gång.

Skål

Jim
Old 9 juni 2009, 12:03
Ledamot Gruppen

din alltid bäst att göra det själv! Och om du är osäker, kom hit :-)
Reply

Register

Komihåglista
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.