![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Så, mina specs är under mitt namn. Jag har ett Corsair TX 850W PSU på toppen tillbaka i mitt fall, sugas in genom botten och följande ut bakvägen. Jag har också en sida fläkt om fallet som blåser luft på den hårdvara såsom grafikkort och processor. Det finns också en annan fläkt på framsidan-bottom att blåsa luft på mitt Hard-Drive. Så egentligen är det den allmänna luftflöde:
![]() förutom med en extra fläkt på sidan för att kyla ner saker. Men jag har också en annan fläkt på baksidan av fall strax under min PSU, i linje med min CPU. Nu, denna fläkt blåser på processorn och har olika hastighet inställningar. Visst blir det så att varm luft bara håller cirkulerar där inne? Det är så mannen som byggde den gjorde det. Är det bättre att ha det så det suger luft ut? Finns det något sätt att få som fan att göra det, eller skulle jag behöver en ny fläkt? |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
För att vara ärlig, jag håller med dig om det.
Det kanske skulle vara bättre som en avgaserna. Bara skruva den och vrida den runda, sedan skruvar du ner den igen, vilket vände luftflödet riktning. Det kommer också lika ut balansen i Insugningssystem / Avgasanalysator fans.